[TA] Achterveer dood?

14 juni 2009 09:05 #1 door *thomas*
[TA] Achterveer dood? werd gestart door *thomas*
Hallo,

Ik heb met mijn TA eergisteren de kaap van 40 000 overschreden, joepie ;). Alleen heb ik het gevoel dat de achterkant sinds een duizendtal km's wat instabiel aanvoelt in bochten en bij oneffenhenden in het pek van de autosnelweg. Ook met passagier heeft ie plots de neiging om veel meer te gaan deinen (straks wordt ik nog zeeziek  ::) ). Ook kan ik de achterkant erg heel gemakkelijk naar beneden drukken, maar kan me niet meer herrineren of dat 5000km terug ook zo was...

Oja, volgende zaken heb ik ook al gecontroleerd:
- ketting in lijn, ja
- voorwiellagers goed, ja
- voorwielas goed vast, ja
- achterwiel recht, ja
- achterwiel in lijn, ja
- achterwiellagers goed, ja

Nu is mijn vraag, zou het kunnen dat de achterveer lek is of gewoon versleten? Ik zie geen olie rond de veer hangen, ook geen ingekoekte...

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2009 11:19 - 14 juni 2009 11:22 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic [TA] Achterveer dood?
Als de achterkant meer gaat deinen en makkelijker in de drukken is als voorheen duidt dat er inderdaad op dat de demper z'n werk niet meer doet. OM meer zekerheid te krijgen zou je de achterveer even moeten demonteren en de veer d'r af moeten halen om vast te stellen of de demper inderdaad kapot is. Zo vanaf afstand is dat altijd lastig met 100% zekerheid te zeggen. Wat de één deinen noemt is voor een ander gewoon een slappe veer terwijl de demper zelf nog prima is. Ik zie dat je in de omgeving van Brussel woont, je zou naar een lokale dealer kunnen gaan of naar de technische man van de TCN, Ad Mies, in Sprundel, net over de grens in Brabant.

14 juni 2009 11:38 #3 door bull
Beantwoord door bull in topic [TA] Achterveer dood?
wel genoeg wind in de banden ??!! ;D

14 juni 2009 11:45 #4 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic [TA] Achterveer dood?

wel genoeg wind in de banden ??!! ;D

Normaal gezien wel, wordt per 3 tankbeurten gecontroleerd (om de 2-3 weken), zal straks even nameten...

Was van plan om in de zomer een wilbers veertje te bestellen, veer gaat er dus zowiezo uit, zal dan idd eens controleren wat de demper doet.

Zal straks ook de veer eens strakker zetten (als dat gaat tenminste), zal misschien wat compenseren.

Groeten

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden