dashboard lampjes, welkelampvoet?

15 sept 2015 16:08 #1 door TransAlpGhost
dashboard lampjes, welkelampvoet? werd gestart door TransAlpGhost
ha

iemand al ervaring met LED dashboard lampjes, hoeveel lumen is nog fijn? en welke lampvoet is het, ik kan me herinneren W10 ofzo

BULB, WEDGE BASE (NIPPON SEIKI) (12V 1.7W H.D)

groetjes
Caspar

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2015 21:53 #2 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic dashboard lampjes, welkelampvoet?
Laat ik de vraag dan maar stellen.

Waarom zou je LED willen in je dash?

“Never Stop Exploring”

08 okt 2015 22:34 #3 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic dashboard lampjes, welkelampvoet?
Dat gaat niet stuk 8)
Het is voor de klein lampen zo veel werk

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

08 okt 2015 23:29 #4 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic dashboard lampjes, welkelampvoet?

Dat gaat niet stuk 8)

Hoe vaak gaan ze bij jou stuk dan?

“Never Stop Exploring”

08 okt 2015 23:33 #5 door TransAlpGhost
Ik ga ze voor de tweede keer vervangen in 3 jaar.  Ik rij wel altijd met licht aan

09 okt 2015 00:27 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic dashboard lampjes, welkelampvoet?
Mja ik rijd ook altijd wel met licht aan. Toch heb ik ze in mijn AT maar 2x vervangen in 19 jaar: 1x door ouderdom en 1x als gevolg van overspanning. Maar, een AT-dash is vlot uit te bouwen en dan trek je die rubber fittinkjes er zó uit.

Eéns in de 3 jaar is wel snel ja..

09 okt 2015 08:43 #7 door TransAlpGhost
Oja mijn spanning heb ik gemeten  en is okay.

@Brombeer, toch een voordeel van de africatwin ik heb een TA650 dus dan weet je het wel ???

Maar welke lampvoet is het nu?

09 okt 2015 12:13 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic dashboard lampjes, welkelampvoet?
In het Engels, omdat je voorbeeld-spec Engels is,

https://en.wikipedia.org/wiki/Wedge_base

In ons Moers taal heten het (blijkbaar) glassokkel- dan wel glasvoetlampen. Het wattage bepaalt de maat van de fitting, maar ook de maten van bolletjes zelf verschilt (dik-dun-lang-kort). Aftermarket lampjes hebben tot 1,2W een T5 fittingmaat, vanaf 2W bijvoorbeeld wordt het T10. Dit hangt samen met dikte-breedte van de lampvoet. Dus, naast wattage of fitting type-aanduiding, geeft simpel opmeten van de lampvoet (breedte-dikte, zie rechterkant bijgevoegd plaatje) dus ook een maat waarop je kunt zoeken.

In jou Alp 650 dash zit 1,7W en 3,4W door elkaar, je zult dit dus in je WPH of anderszins moeten opzoeken welke waar zitten. Verder zijn beide genoemde standaard wattages in jouw Alp, afwijkend en enkel verkrijgbaar via je dealert (vziw).

Dus, voor jou is vooral belangrijk, fittingtype (T5-T10 etc) en als je de lampvoet en de lamp in geheel opmeet weet je ook dat het echt gaat passen.

Bromz 

Bijlagen:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden