aanlopen voorste remmen

18 okt 2015 18:46 #1 door peter615
aanlopen voorste remmen werd gestart door peter615
Ik heb op mijn transalp 650 aan voorkant nieuwe blokjes gestoken, maar nu lopen ze aan! kan het zijn dat de zuigers vastzitten? remvloeistof heb ik ook vervangen ,
maar het terugduwen van de zuigers ging wel heel moeilijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2015 19:27 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic aanlopen voorste remmen
Zuigers vast is een mogelijkheid ja  :-\. Blokken er uit, zuigers een stukkie naar buiten persen en goed schoonmaken!
Wat ook nog kan is dat er té veel vloeistof in het reservoir zit en dat ze domweg niet verder naar binnen kunnen.

Succes met de klus  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

21 okt 2015 19:59 #3 door peter615
Beantwoord door peter615 in topic aanlopen voorste remmen
Heb zuigers gereinigd en met wat olie gesmeerd! en nu gaat het inderdaad beter! thanks

21 okt 2015 20:57 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic aanlopen voorste remmen
Fijn  :)

Waar heb je mee gesmeerd? Er bestaat speciaal vet voor gebruik aan de remzuigers. 'Gewoon' vet is niet geschikt want dat kan evt de remvloeistof verontreinigen  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

24 okt 2015 14:33 #5 door Gustlock
Beantwoord door Gustlock in topic aanlopen voorste remmen
Heb je toevallig ook gekeken of de O-ringen die de zuigers afdichten er uit uitkwamen/naar buiten geperst werden?

26 okt 2015 20:42 #6 door peter615
Beantwoord door peter615 in topic aanlopen voorste remmen
o-ringen niet gezien, moeten die vervangen worden? zorgen deze o-ringen niet voor het een klein stukje terugkomen van die pistons?

26 okt 2015 20:46 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic aanlopen voorste remmen
Buitenste O ring zorgt ervoor dat zout en vuil niet bij het heilige der heilige kan komen, de afsluitring zelf.
Deze voorkomt alleen dus maar, en als deze eruit komt wil dat zeggen dat de behuizing dusdanig ingevreten is dat deze ring geen houvast meer heeft.
Het gevolg is dan heel veel roest op de cilinder waardoor die uiteindelijk ook muurvast komt te zitten.

Bij revisie worden ook meteen beide o ringen vervangen. De binnenste en de buitenste

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

26 okt 2015 22:16 #8 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic aanlopen voorste remmen
Pas je wel een beetje op met je voorrem.  Het is een onderdeel waar je echt wel met zorg mee om moet springen. Zelf doen is niet zo een probleem hoor wat mij betreft maar veel youtube en lezen (motozoom heeft ook een how to op de site) is wel leerzaam.

Ik bedoel het gewoon bezorgt. Ken de grenzen van je kennis. De o ringen zijn onderdelen die in een revisie kit je zitten.
Je kunt ze zijkant van de rem cilinders een beetje vettig maken maar het mag nooit in de vloeistof en al helemaal niet bij de blokken en schijf komen. En het wordt erg warm opzij tijd en vet smelt dan ;).

Na goed genoeg zorgen geuit.
Klus plezier gewenst!

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden