zwarte velg spuiten

22 nov 2015 14:06 #1 door Gilbert N
zwarte velg spuiten werd gestart door Gilbert N
Ik heb gelezen dat de zwarte velg van Transalp RD11, model 2006, is geanodiseerd. Omdat één velg lakbeschadigingen heeft wil ik hem opnieuw spuiten, Kan ik de velg gewoon schuren , primeren en spuiten, of vraagt dit een speciale behandeling?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2015 17:57 #2 door hewi
Beantwoord door hewi in topic zwarte velg spuiten

Dit kan zoals jij dit omschrijft.
Maak er wat moois van, veel plezier met de werkzaamheden

22 dec 2015 15:41 #3 door Flevoandre
Beantwoord door Flevoandre in topic zwarte velg spuiten
Hoi Gilbert N,

Heb je al iets gedaan met de velgen?
Ik moet/wil het ook gaan doen, want er zijn allemaal stukjes van de zwarte velgen af, het is echt een rot gezicht, aan de andere kant als en dan met nadruk op als, je dan weer een stukje off road gaat is de kans op beschadiging weer erg groot.

Als iemand een manier weet om de zwarte verf eraf te halen, afbijt is geen optie met aluminium

Honda VF700 Magna-BMW R1100R-Triumph Tiger 900-BMW R1150R-Yamaha Bulldog-Honda Transalp XL650V de lijst van mijn vrouw is langer...

22 dec 2015 16:25 #4 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic zwarte velg spuiten
Ik heb mijn voorste velg geschuurd, 400 daarna met waterproof 800 totdat er geen oneffenheden meer voelbaar en zichtbaar zijn. ontvet met Thinner.
Ik had de band laten leeglopen, je kan hem dan een beetje van de velg drukken en de schilderstape tussen de velg en band plaatsen.
Wat ik nog moet doen is, 2k hooglans er overheen zetten. aangezien ik de achterste velg ook maar ga doen, wil ik dit tegelijk doen. 2K kost best wat.
De zwarte laag is prima gelukt bij mij.

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de geanodiseerde laag niet is te verwijderen met een soort afbijt omdat anodiseren een elektronische behandeling is.

nl.wikipedia.org/wiki/Anodiseren

succes!
Bijlagen:

22 dec 2015 16:51 #5 door luwe
Beantwoord door luwe in topic zwarte velg spuiten
alle spaken ook afgeplakt ?
ziet mooi uit  ;)

22 dec 2015 16:59 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic zwarte velg spuiten

2k hooglans er overheen zetten. aangezien ik de achterste velg ook maar ga doen, wil ik dit tegelijk doen. 2K kost best wat.
De zwarte laag is prima gelukt bij mij.

Top, ik zou het zo laten en geen 2K hoogglans erop.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

22 dec 2015 18:23 #7 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic zwarte velg spuiten
Inderdaad alle spaken afgeplakt, gaat prima. Blanke lak biedt wel wat meer bescherming!

22 dec 2015 20:02 #8 door Cas
Beantwoord door Cas in topic zwarte velg spuiten
Ik vind het netjes zo met die zijdeglans, net een poedercoating :D
En zoals je zelf al zegt, 2K blanke lak is erg duur en ik weet uit ervaring dat blanke lak volspuiten erg lastig is en snel resulteert in zakkers, maar ik ben dan ook maar een amateur.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden