Thermostaat doet het niet, thermostaat eruit, nu wordt motor nog steeds warm!

17 dec 2015 10:01 #1 door thomasweusten
Ik heb een kat in de zak gekocht.
Al noem ik haar wel Transalpaca

De xl600v uit 1998 zag er prachtig uit, maar onderhuids kom ik nu dingen tegen waar ik nachtmerries van heb.

Het gaat erom dat ik de thermostaat eruit heb gehaald omdat deze het niet deed, en dat klopt ook, na inspectie bleek de thermostaat kapot te zijn.

Mijn vraag is nu, hoe kan het dat hij nog steeds redelijk warm wordt? En waar koop ik een nieuwe thermostaat?
Alvast bedankt voor de hulp!

Trouwens, hoeveel toeren draait een transalp bij 120 kmph en zijn de vibraties dan flink voelbaar of hoort dat niet?
Hiervoor had ik een cb sf en die draaide als een naaimachine. Dus ik ben niks gewend.

gr

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2015 10:06 #2 door TransAlpGhost
Transalpen zijn wat onrustig bin 120 kmph. Mijn 650 draait rond de 6000 rpm bij 120.

De thermostaat kan ik je niet mee helpen
Ik snap ook niet helemaal wat warm wordt en in je post doet het lijken dat iets warm wordt wat dat niet zou moeten doen.

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

17 dec 2015 11:38 #3 door Arjen
Thomas, laten we bij het begin beginnen :)

Hoe heb je de thermostaat getest?

Dan geef je aan dat hij "nog steeds redelijk warm" wordt. Onder welke omstandigheden en hoe heb je dit gemeten? Het metertje op het dashboard, of heb je de temperatuur los gemeten met een goede tempmeter? Stilstaand of rijdend? Welke snelheid, welke buitentemperatuur, met of zonder (kapotte) thermostaat in het thermostaathuis?

Als je wat meer details geeft, kunnen we je beter helpen :)

“Never Stop Exploring”

17 dec 2015 11:54 #4 door len_tour
En... Pompt het koelwater wel rond. Hoe heb je precies de thermostaat verwijderd? Overbruggen, doorlussen etc. Je geeft echt te weinig informatie.

Een tweecilinder heeft gewoon andere trillingen als een 4 pitter das logisch.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

17 dec 2015 12:01 #5 door Arjen
Thomas, ik zie trouwens dat je in de buurt woont.

Als je wilt, mag je ook eens langskomen dan kijk ik even met je mee. Misschien is dat wel veel makkelijker :)
Ik heb niet de middelen/tijd om het hele ding met je uit elkaar te halen, maar wel behoorlijk veel ervaring met diverse alpjes. Advies geven is nooit een probleem.!  :))

(Stuur gerust een PM als je even langs wilt komen)

“Never Stop Exploring”

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden