- Berichten: 26
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Om nog even terug te komen op de werking van het PAIR systeem. Alleen brandstof is niet voldoende om hitte te genereren, je zal altijd zuurstof nodig hebben.
Even de precieze werking van het PIAR systeem. Deze injecteert schone lucht achter de uitlaatkleppen in je uitlaattraject. De O2 sensor zal nu denken dat je motor te arm loopt en extra benzine inspuiten. Dit verklaart ook het hogere brandstofverbruik bij een originele injectie Dero. In de uitlaat zit een katalytische buis. Deze zit vol met kleine gaatjes en zorgt voor tegendruk in je uitlaattraject. Deze ophoping van uitlaatgassen zorgt voor extra hitte in deze katalytische buis, de extra ingespoten benzine, wat deels als brandbare gassen je cilinders verlaat (onvolledige verbranding), plus de extra lucht (PAIR) zorgt ervoor dat deze katalytische buis ontzettend heet wordt en zo de schadelijke uitstoot reduceert om aan de emissie-eisen te komen. Soort van naverbranding..
Klinkt tegenstrijdig, meer brandstofverbruik om een schonere emissie te krijgen
Zonder PAIR, O2 sensor, met K&N filter en sportdempers en een goed afgestelde Powercommander zal de fiets zuiniger lopen met hetzelfde rechterhandje en rijstijl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wel zelfde originele sproeier in de carburateur???
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.