afhalen en terugplaatsen zijkappen

10 jan 2016 15:00 #1 door alain
afhalen en terugplaatsen zijkappen werd gestart door alain
Dit topic kwam aan bod in het recente topic over CDI's.

Het afhalen van de zijkappen gaat redelijk vlot: boutje los, voorste pin uit de rubber klem wippen, voorste deel naar onder roteren en tegelijkertijd de achterste pin uit de rubberklem losmaken.

Het omgekeerde gaat altijd moeilijker: vooral het begin: de achterste pin in het rubberen gat passen terwijl de kap al deels onder het zadel geschoven zit gaat altijd moeilijk. (de onderrand van mijn zadel is er reeds door beschadigd.)
Van Pim vernam ik nu net ook de truc met de vaseline; dat schuift inderdaad heel wat beter.

Misschien gebruik ik de verkeerde techniek en is een andere volgorde beter? De voorste pin eerst ??

Alain

Weet iemand hoe het best te werk gaan?... Pim ?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2016 15:12 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic afhalen en terugplaatsen zijkappen
Ik doe altijd eerst de achter pin, dan voor en dan de bout erin.
Altijd wel wat wurmen maar niet zodanig dat het zadel beschadigd of de kap zou barstten.

Liberté - Egalité - Fraternité

10 jan 2016 15:22 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic afhalen en terugplaatsen zijkappen
Methode is goed Alain, zoals Tim ook al aan geeft  :) Zo doe ik het ook! Trucje zit 'm toch meer in het 'glijmiddel'  ;) Rubber en kunststof, maar ook metaal, bewegen niet zo lekker tov elkaar  :(. Zelf gebruik ik ook vaseline, is in een spuitbus te koop, heb het een x bij de Hema mee genomen dacht ik. Maar gewoon vet of zelfs wd40 werkt al goed  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden