Cdi-units alp 1993

22 juni 2009 22:05 #1 door GS Allroad
Cdi-units alp 1993 werd gestart door GS Allroad
Hallo.

Heeft iemand hier ervaring met rechtopstaande cdi-units?En of je ze gemakkelijk aanpast.

Ik ga van de week even langs bij ad mies om zo een rubbertje te halen om ze in een lig positie te leggen.

Maar kan je de units gewoon zo los halen/trekken?of gaat dat iets ingewikkelder?

m.vr.gr.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2009 22:37 #2 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Cdi-units alp 1993
De stekkerverbindingen kun je zo los halen, even het haakje indrukken en loswurmen.


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2009 08:31 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Cdi-units alp 1993
Zadel eraf, stekkertjes lostrekken, CDI's eruit, rubbertje lostrekken en dan is omgekeerd met het nieuwe rubber. Letterlijk 10min werk tops  ;D

aka errug makkuluk  :P

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 19:15 - 10 juli 2009 19:16 #4 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
Ik heb vandaag zo een rubbertje bij Ad opgehaald,maar wel vergeten te vragen hoe ze erin moeten en dan bedoel ik stekkertje omhoog of naar beneden? ???

Als iemand ook zo een rubbertje met liggende cdi's heeft zou die gene dan misschien een foto willen maken. ;D

Ik hoor het wel,en alvast bedankt.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 20:01 #5 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Cdi-units alp 1993
Ik heb maar 1 cdi maar misschien heb je hier toch wat aan. Ik heb m met de stekker aan de zijkant.
zolang de stekkers maar niet vlak onder je zadel zitten is het idee begreep ik.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 20:07 #6 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
Hallo.

Maar 1 cdi van welk bouwjaar is jouw motor dan? ???

Bij mij moeten ze naast elkaar liggen,en heb zo een idee dat de stekkertjes naar beneden moeten wijzen.

Bedankt voor je reactie.


Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 20:10 #7 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Cdi-units alp 1993

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 20:16 #8 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
Ze liggen er wel een beetje raar bij.

Volgens Ad was dit niet echt een goede lig positie van cdi-units.

Ze moesten echt plat naast elkaar liggen.

Toch bedankt voor je reactie.


Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 21:42 #9 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Cdi-units alp 1993
Ja, ze liggen nu natuurlijk uit hun rubbers. Ik weet niet hoe dat rubber er van jou uit ziet. Maar bij mij komen ze niet tegen de buddy aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 23:15 - 10 juli 2009 23:31 #10 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
Ik heb nog even naar dit rubbertje gekeken,en mijn excuus voor de verkeerde vragen,want ze liggen niet naast elkaar maar op elkaar. ::)

Zie foto

BMW R 1100 GS  1996
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 23:17 #11 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Cdi-units alp 1993
Maar dat rubber zit dan weer niet op deze manier in je motor he?

de kant die nu naar de camera toe ligt zit bij mij omhoog. Dan komen je cdi's naast elkaar te liggen met de stekkers opzij. (Maar misschien bedoel je dat wel gewoon en begrijp ik er weer niks van  ;D)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 23:33 #12 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
Morgenavond probeer ik het wel,en anders heb ik gewoon niet de goede rubbers :))


BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2009 20:32 - 12 juli 2009 20:36 #13 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Cdi-units alp 1993
hallo.

Ik heb het nieuwe rubbertje even bevestigd,de cdi-units liggen er nu vind ik zelf wel beter bij.

Zie bijlagen.


Op de onderste foto staat het orginele rubbertje op.

BMW R 1100 GS  1996
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2009 12:05 #14 door Richie
Beantwoord door Richie in topic Cdi-units alp 1993

Maar 1 cdi van welk bouwjaar is jouw motor dan? ???


Sorry voor de late reactie, maar voor mensen die later nog zoeken in dit forum. Vanaf 96 hebben de Alpjes een enkele CDI heb ik begrepen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 15:40 #15 door tom
Beantwoord door tom in topic Cdi-units alp 1993
ik kocht mijn alp 1993 met liggende CDIs, niet wetend dat het refurbished CDI's waren
na 2,5 jaar dienst en 6 maanden dienst in mijn bezit zijn ze toch gaan haperen.

ik heb ze vervangen voor een duitse degelijke nieuwe namaak. voor E230 per paar!
nu moet ik alleen nog nieuwe zadelrubbers, iemand een onderdeelnummertje?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden