VTR 1000cc onder transalp?

24 juni 2009 16:39 #1 door dikkop
VTR 1000cc onder transalp? werd gestart door dikkop
Ik wil graag meer vermogen uit mijn transalp, hoe doe ik dat?
Kun je een VTR blok onder een transalp zetten? ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2009 21:27 #2 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic VTR 1000cc onder transalp?
Ja, dat zal best kunnen, maar of je het gemonteerd krijgt? Ik zou me ook kunnen voorstellen dat je als je een paar keer flink aan het gas hangt, dat er dan toch iets krom trekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 11:57 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic VTR 1000cc onder transalp?
Is al een oplossing voor, die heet XL1000V Varadero.

Denk idd dat het frame, lagers etc. van de alp niet geschikt zijn voor de bijna 100 Nm koppel van een Varadero-; of VTR blok. Laat staan dat het uberhaubt past...

Wil je meer vermogen uit je Transalp (om welk model gaat het? 600 of 650?) zijn er een paar opties.

- Koop een van de allereerste Transalps (1986-1990). Die hadden bijna 55 PK ipv 48. Is in 1991 teruggebracht ivm uitlaatemmissie-eisen.
- Transalplantatie: het motorblok van een NTV650 Revere (of de Amerikaanse Hawk, die heeft in tegenstelling tot de NTV ketting aandrijving ipv cardan) of van een Africa Twin. Binnen de Transalpclub is dit trucje al vaker (met succes) uitgevoerd. Heb je een XL600V, kun je ook het blok van de Transalp XL650V overwegen.

Suc6!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 12:07 #4 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic VTR 1000cc onder transalp?
Is het blok van een Revere ooit in een Transalp gezet? Is wel interessant, dan heb je ook cardan neem ik aan?

Heb je een linkje voor me?

Jan

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2009 12:19 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic VTR 1000cc onder transalp?
Ik heb het NTV blok in een Duitse Transalp gezien (eigenaar heet Ziggy en was oa op het ITT in Bischofmais) maar die had gewoon ketting.

Wel ken ik een Belg die het NTV blok incl. aandrijving in het frame van een XLV750R heeft gelepeld.

Volgens mij hebben we (lang geleden...) een lid gehad (Leen Post) die idd het blok incl cardan in een '91 Transalp heeft getransalplanteerd. Maar zeker weten doe ik dat niet...  :-[

Wellicht ff googelen...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.058 seconden