Stuurverhogers Transalp XL600V

02 mrt 2016 20:39 #1 door Mr_D
Stuurverhogers Transalp XL600V werd gestart door Mr_D
Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar stuurverhogers voor de Transalp XL600V. Nu kwam ik op Louis.de verhogers tegen voor een stuurdiameter van 22mm. Ik wil deze graag kopen maar ik kan even niet achterhalen wat de diameter van het stuur is (mijn Transalp staat ergens anders en ik heb ook mijn rolmaat ergens 'misplaatst'..). Ook vroeg ik me af hoe ver het stuur verhoogd kan worden zonder problemen met remkabels e.d. Ik heb al rond gezocht maar kan hier op het forum niet veel vinden over stuurverhogers.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met stuurverhogers en toevallig weten welk diameter het stuur van de Alp heeft..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 20:45 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Stuurverhogers Transalp XL600V
Een Alp heeft idd een 22mm (staal) stuur  :) Ik heb er zelf 2,5cm verhogers op gezet zónder iets aan de kabels te hoeven doen. Nou heb ik er wel een staalomvlochten remleiding op zitten ipv de standaard, dus het zou kunnen zijn dat je met de standaard leiding wél in de problemen komt, maar dat weet ik niet zeker  :-\
In dat geval gewoon overgaan op een vervangende leiding, kan sowieso geen kwaad  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

02 mrt 2016 20:52 #3 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Stuurverhogers Transalp XL600V
Ik heb nog een paar stuurverhogers liggen van een XL 600. Als je interesse hebt hoor ik het wel.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

02 mrt 2016 23:35 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Stuurverhogers Transalp XL600V
Die stuurverhogers (30 mm)van Louis heb ik op mijn '99 Transalp, gewoon op een origineel stuur.
Moet er wel bij zeggen dat ik de koppelingshendel en het gashendel wat dichter naar het midden heb gezet, zo win je ook iets lengte. Heb van beide stuurhelften 1,5 cm afgezaagd. Wel een nieuw gaatje in beide stuurhelften moeten boren waar de nokjes invallen...
Denk dat 25 mm helemaal zonder problemen gemonteerd kan worden, kabels zullen dan voldoende lengte hebben als alles nog origineel is..

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

03 mrt 2016 10:22 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stuurverhogers Transalp XL600V
Tot 25 mm moet het zonder problemen kunnen met originele bekabeling
30 mm kan net, maar dan moet je dus inderdaad je stuur iets meer naar voren draaien en mogelijk je remleidingen verdraaien (staan vaak omhoog, en dat moet dan naar beneden).

Zelf nog een setje van 35 mm liggen, maar daar zal nog wel wat extra (puzzel) werk bijkomen voor de bekabeling, en eventueel verlengde kabels zoeken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

03 mrt 2016 11:47 #6 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Stuurverhogers Transalp XL600V
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik weet zo even voldoende. Mirko, ik heb je een PB gestuurd!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden