problemen na olie en koelvlst verversen

16 mrt 2016 21:23 #21 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic problemen na olie en koelvlst verversen
Zoals Arjen denk ik al opmerkt over de temp.

Dit is normaal!

Wanneer je de motor stationair laat draaien loopt de temp op tot het ingestelde max, in dit geval 110 graden dan slaat de Ventilator aan en brengt de temp terug naar de minimum ingestelde waarde enz, enz.

Wanneer je gaat rijden komt er ook de rijwind bij die de ventilator in de meeste gevallen overbodig maakt.

Dus als ik het zo lees denk ik dat bijna alle problemen zijn opgelost.

Wanneer jouw kleppen een dusdanig ratelend geluid maken is het toch zaak om dat eens nader te onderzoeken.

Over de viscositeit van de olie zou ik niet wakker liggen.
Dit zou alleen bij een zeer kritisch ontworpen motor invloed hebben, onze Alpen zijn niet kritisch ontworpen.

Wanneer mensen geïnteresseerd zijn in olie, met alle fabels en feiten eromheen, verwijs ik altijd naar de oliebijbel.
Een zeer diepgaand document wat antwoord geeft op alle vragen die wij als consument maar kunnen bedenken.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2016 23:02 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic problemen na olie en koelvlst verversen

Ik heb nooit een Alp 700 gehad maar als Hans en Rob als kenners zeggen dat de fan pas bij 110 graden ingrijpt dan geloof ik dat.

Als in het geval van Dennis dat ook zo is, en als gevolg van de fan de temperatuur weer daalt (en dit zich blijft herhalen) dan is dat volkomen normaal.

Anders dan andere club-bikes heeft een 700 blijkbaar getalletjes op het metertje staan  :)


Als de temperatuur, ondanks de fan, even hoog blijft of verder oploopt, dan is er iets ongewoons aan de hand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2016 18:22 #23 door denniserens
Beantwoord door denniserens in topic problemen na olie en koelvlst verversen
hallo allemaal ,
bedankt voor alle hulp en adviezen heb er veel aan gehad.
Moet de kleppen stellen en dan is het ratelende geluid vast weg en wat de olie aangaat moet de motor er tegen kunnen
volgens honda.
Dus ik ga dit weekend gewoon rijden en dan zal het wel blijken of de temperatuur goed blijft de waterpomp en thermostaat
doen het namelijk prima.
Dus ik ga dit weekend genieten van mijn alp en als alles goed is zal ik het even posten hier. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2016 22:04 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic problemen na olie en koelvlst verversen
Als je de kleppen gaat stelen geef ik je dringend advies het WPH te volgen

je kleppen deksel achter kan enkel eraf naar verwijdering van de je uitlaat en  gaskleppen huis doordat er een hitteschild tussen  het motorblok en frame zit
en dit model heeft geen inspectie deksels
of je moet alle beschadigingen voor lief nemen en geweld willen gebruiken om zo enkele uren sleutelen te  besparen
fuc''king job

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2016 22:19 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic problemen na olie en koelvlst verversen
Wat Ad zegt mbt het verwijderen van de uitlaat klopt formeel.

Maar met enig beleid en finesse kun je het zonder het verwijderen van de uitlaat doen. Hitteschild moet wel los, maar kun je (omdat de uitlaat blijft zitten) niet verwijderen. Als het schild los is, kun je met enig priegel werk de deksel wel ertussenuit krijgen. Maar als je niet geduldig bent kan het uitmonden in het 'geweld' dat Ad beschrijft  :angel:

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2016 23:30 #26 door .sven.
Beantwoord door .sven. in topic problemen na olie en koelvlst verversen
inderdaad fan gaat in actie bij 110°C. Ik gebruik 10w40.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden