Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik mag toch hopen dat de kans op een lekke koppakking hierdoor een heel stuk kleiner is gewordenAls je goed leest, zie je in de beginpost dat 1000km terug een blokrevisie is uitgevoerd. 1 en 1 is....
Inderdaad.... waarlangs komt er lucht in het systeem?Maar als jij na openen en sluiten van het ventiel toch de radiateur moet bijvullen, dan is er vloeistof vervangen door lucht. Via het het expansievat en ventiel is dat onmogelijk want is het is tot en met het expansievat een luchtledig systeem.
... misschien niet helemaal?Het rubber in de dop zelf houdt de buitenlucht buiten..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kopbouten op het verkeerde moment (Nm) aangetrokken. Kopbouten op gevoel aangetrokken (te vast, te los).
Pakking niet goed gemonteerd. Oude pakking hergebruikt. Viezigheid tussen pakking en cilinder/kop. Zomaar wat zaken die tot en lekke kop kunnen leiden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
uit zijn posts valt op te maken dat Valp niet helemaal op z'n achterhoofd gevallen is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ben dus benieuwd als de nieuwe dop is gemonteerd.
Grobbekuiken had vorig jaar bij de oostrit hetzelfde probleem. Ik had een dop liggen en het probleem was opgelost.
Volgens mij rijd hij er nog steeds mee rond.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar goed, als ik nog even over die dop door filosofeer, als er lucht langs dat rubber naar binnen kan, kan er ook vloeistof langs eruit. Moet te zien zijn dan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Yes, ik heb gemerkt dat het een "twee-traps" sluiting is.de dop ver genoeg op de radiator gedraaid? komt vaak voor dat ze tot de eerste aanslag draaien maar daar moet ie net over heen. als u begrijpt wat ik bedoel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
(echt waar Arjen ):
Een lekkende koppakking zou dit ook kunnen veroorzaken..
Andere mogelijkheid zou een defecte koppakking kunnen zijn
Dit is dan een nieuwe koppakking van Athena, na 1000km.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
For the record.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.