vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren

26 juni 2009 21:59 #1 door miesio
Mijn alp uit '92 gaat prima tot ik van 110 naar 120 of 130 wil doortrekken.
Dan gaat hij stotteren...en lijkt ie geen vermogen te hebben.
Als ik het gas lang genoeg openhou trekt hij hem er wel langs en kan ik naar de 140, maar fijn gaat het niet.
Verre van relaxed rijden dus.  :-\

weet iemand hoe dit komt.
• Staat ie te rijk afgesteld  ik verbruik 13 liter op 180km..misschien bij de laatste grote beurt gebeurd.
• of gewoon CDI probleem.
• of dus wat anders.....

weet iemand raad!!???

dank,

Michèl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 22:13 #2 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
is het luchtfilter ook vervangen?

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 22:19 #3 door miesio
Beantwoord door miesio in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
ja luchtfilter vervangen in November en in de winter heb ik niet zo veel kilometers gemaakt.
Zou dat nu weer moeten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 22:34 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
Eerst reactie is mogelijk vervuiling in de carb c.q. niet correcte afstelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2009 22:59 #5 door miesio
Beantwoord door miesio in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
morgen maar even langs de garage dan...
Een carb afstellen gaat me ff niet lukken denk
danK!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:47 #6 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
Hallo Miesio,

Heb je de motor misschien nog op 25 kw regeling staan ?

De symptonen die jij beschrijft van het doortrekken bij hogere snelheden heb ik ook last van ( en ik rijd nog 25 kw )

Maar daarintegen loopt die van mij wat zuiniger ( 1:18 )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 19:55 #7 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
Bij normaal gebruik, dus overwegend rustig rijden, af en toe wat pittiger, ligt het verbruik vaak rond de 1:17. Sommige mensen halen zelfs 1:21 ! Maar dat zijn vaak zeer saaie rijders  ;)

Stottert de motor ook bij lagere versnellingen op dat toerental?

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2009 23:25 #8 door miesio
Beantwoord door miesio in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
Nee bij laag loop alles prima.pas bij 115km per uur beginnen de problemen

maarrrrr..ik denk dat ik het misschien weet...net ontdekt.

Ik moet het nog even goed onderzoeken, maar het kan zijn dat mijn choke kabel een beetje vast zit
en dus mijn choke heel licht open staat.
vandaar hoger benzine verbruik misschien ook.

maarja eigenlijk gebruik ik die Choke nooit dus weet niet hoe die open kan staan
Maar de kabel zit in ieder geval vast 

anders moet het de carb zij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2009 22:49 - 29 juni 2009 22:52 #9 door Aapmansz
Beantwoord door Aapmansz in topic vermogen valt weg bij 120 km per uur of 6000 toeren
Kan ook Venturi effect van de carburateurs zijn. Treed op bij op wat hogere snelheid het gas flink opendraaien om er vandoor te willen spuiten. Je vraagt dan meer sap dan de carburateurs kunnen leveren. De oplossing is een acceleratiepomp. Honda kennende zal een acceleratie-pomp niet op een TransAlp zitten, is immers tour-segment.

Vuile en niet meer synchroon gestelde carburateurs kunnen dit effect versterken.

Wat het verbruik betreft. Deed in den beginne ook 1:17 met mijn 650. Kon hem toen nog niet zo goed als nu met een gemiddelde van 1:20.

Voor rijpret hoef je echt niet in elke versnelling de 8000 RPM aan te tippen.
Tussen de 4000 - 7000 RPM doet die ook wat je wil  ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden