PD10 stiekum toch PD06?

10 apr 2016 19:27 #1 door Sandor
PD10 stiekum toch PD06? werd gestart door Sandor
Geachte forum leden.
Kan iemand misschien het volgende uitleggen.
Ik was vandaag bezig op de TA van mijn vriendin een nieuw koppelingskabel te monteren. Daar zag ik op het blok PD06 staan. Het is een PD10 dezelfde als ik.
Direct op mijn alp gekeken en daar staat ook PD06 op het blok (zie foto).
Heb ik nu een PD10 of stiekem een PD06?
Iemand uitleg aub.

Xl600 PD10
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 20:14 - 10 apr 2016 20:53 #2 door alain
Beantwoord door alain in topic PD10 stiekum toch PD06?
is perfect normaal; pd10 heeft vernieuwde frame-elementen terwijl de motor hetzelfde is gebleven

Het is er een met verminderd vermogen. Zie onderste tabel rechts

zie bijlage

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 20:59 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic PD10 stiekum toch PD06?
Voor de rdw hoort er een type motorblok onder de transalp PD065 of PD10 te zitten.

Dat type is nu eenmaal een PD06.Het gaat hier dus om het type motorblok en niet het type motorfiets.
Bij het aanbieden van een motor bij de rdw voor een kenteken is dat het eerste waar naar gekeken wordt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2016 23:24 #4 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic PD10 stiekum toch PD06?

is perfect normaal; pd10 heeft vernieuwde frame-elementen terwijl de motor hetzelfde is gebleven

Het is er een met verminderd vermogen. Zie onderste tabel rechts

zie bijlage


Wat houd dat concreet in, minder vermogen?
Hoeveel zou dat zijn en waar hebben ze het gelaten?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 01:14 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic PD10 stiekum toch PD06?
om juridische en/of fiscale redenen zijn er modellen die  minder vermogen hebben

dit  wordt bereikt door technische uitvoeringen te wijzigen  en of aan te passen zoals sproeier diameter. inlaat rubbers, compressie  etc om daarmee een bepaald doel te bereiken zoals max vermogen van 50 PK
zie mogelijk ook het kenteken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 06:19 #6 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic PD10 stiekum toch PD06?
Bedankt voor de info allemaal.
Weer wat wijzer geworden! ;)

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 07:02 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic PD10 stiekum toch PD06?

Voor de rdw hoort er een type motorblok onder de transalp PD065 of PD10 te zitten.


Marien,

Wat is een PD065 ? Dat ben ik nog niet tegengekomen.

Alain

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 08:53 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic PD10 stiekum toch PD06?

Wat is een PD065 ? Dat ben ik nog niet tegengekomen.


Dat is de oorlog tussen de wijsvinger en de duim die het toetsenbord op de verkeerde manier weet te beroeren waardoor er in de geschreven tekst wat onrechtmatigheden worden veroorzaakt die de lezer uiteindelijk op het valse spoor weet te zetten en daardoor een tijdelijk onbegrip teweegbrengt die weer uitmonden in een represaille.

Dit moet uiteraard PD06  zijn. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 11:02 - 11 apr 2016 16:57 #9 door alain
Beantwoord door alain in topic PD10 stiekum toch PD06?
Geen oorlog en represaille maar voorzienigheid en nieuwe wijsheid. Ondertussen hierop zelf verder gezocht, en... wat blijkt?

Mijn Transalp van 94 is een PD065 omdat het chassisnummer begint met PD06570202...

Mijn andere Transalp van 93 daarentegen is een PD069 omdat het chassisnummer begingt met PD06970...

Google maar eens ...
www.google.be/?gws_rd=ssl#q=PD065+PD069+transalp

Op andere Transalpfora gebruikt men deze fijnere specificaties.

Laat uw duim en wijsvinger nog maar dikwijls vechten.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 16:49 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic PD10 stiekum toch PD06?

chassisnummer beging met PD06970...


Volgens mij ben jij ook in oorlog ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2020 16:19 #11 door Patryk
Beantwoord door Patryk in topic PD10 stiekum toch PD06?
Ik zit met een soortgelijke vraag. Wellicht dat een TA Yoda hier een antwoord op weet.
Ik heb zelf een TA met de framecode PD10. Op kentekenbewijs ook keurig netjes jaartal 97. So far so good. Echter, heeft het apparaat een enkele schijf voor. ( en ook een dubbele cdi VOOR in onder het zadel).
Waar hebben we hiermee te maken?

gr Pat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2020 16:41 - 28 jan 2020 16:43 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic PD10 stiekum toch PD06?
jij hebt mogelijk een omgekat exemplaar....: of een model waar iets mee gebeurd is.
dat kan legaal zijn gebeurt maar dan is het wel ingrijpend geweest..... of bewust illigaal

op jouw frame van 97-2000 zijn dan andere delen geplaatst van een eerder model jaar 91-96

en voilá het klopt weer voor de RDW

je zou dit kunnen laten checken omdat frame nummer, motornummer en carb nummer gedocumenteerd zijn door honda( echter niet door de RDW)
maar wil je het echt weten..... dat is de vraag ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2020 20:49 #13 door Patryk
Beantwoord door Patryk in topic PD10 stiekum toch PD06?
Thnx voor de uitleg.
Blijft inderdaad een vraag.
Wat ik zo apart vind is dat alles origineel door de fabriek is opgezet. Alle montage punten, kabelboom etc etc. Frame is recht. Er zaten nog de originele balhoofdlagers in. Ik zou er vanuit gaan, dat als er een klapper mee is gemaakt en de voorvork vervangen zou moeten worden, sat je ook meteen de lagers zou moeten vervangen. Echter zat daar ook geen speling op. Ook de voor en achter wiel zijn van de zelfde serie.
Rdw raport zegt ook niks bijzonders. Zowel bij de rdw en politie nooit als gestolen opgegeven. Ook geen schade gemeld. (dat laatste zegt natuurlijk ook niet veel)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2020 21:04 - 28 jan 2020 21:05 #14 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic PD10 stiekum toch PD06?
je begrijpt me niet.....

je hebt een frame namelijk een PD 10 met kenteken ( waar naar blijkt niets mis mee is) echter de opbouw is van een eerder productie jaar namelijk een PD06 ( waarvan we niet weten waar die onderdelen waarschijnlijk vandaan komen.)
echter volgens het kenteken blijft het een PD 10

In de praktijk is er niemand die vraagtekens plaatst bij de herkomst van (gebruikte) onderdelen echter de handel in gestolen onderdelen is zeer lucratief en wat als je zelf een beetje out of the box denkt
Een goed frame met papieren koop je voor ca 150 euri

en als je daarop alle onderdelen plaatst van die gestolen transalp uit amsterdam verkoop je het ding zo weer....
in basis zijn de pd 06 en pd10 immers gelijk maar als je zelf aangeeft dat zelfs de kabelboom afwijkt ( 2 cdi units) is er zelfs de kabelboom verwisseld

en zoals eerder geschreven... maar wil je dit weten ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2020 22:25 #15 door Patryk
Beantwoord door Patryk in topic PD10 stiekum toch PD06?
Ik begreep het inderdaad niet ;)

Nu duidelijk geworden. En ach ja, sommige dingen moet je inderdaad niet weten. Voorlopig heb ik wel de grootste lol met dat ding. Ik rij er dagelijks mee naar werk. Heeft mij al naar hoop mooie plekken gebracht. En over 2 maanden mag ie zich in de Balkan gaan bewijzen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden