Kabelboom splitsen?

12 apr 2016 22:19 #1 door downunder
Kabelboom splitsen? werd gestart door downunder
Beste mensen

Vraag over de kabelboom bij het gewei. Ben druk doende om een andere kapje met koplamp te plaatsen samen met een klein digitaal dashboardje.

Alle kabels die nu vastzitten aan het gewei onder/naast het originele dashboard wilde ik zoveel mogelijk onder de tank een plek geven. Daarvoor moet ik wel de kabelboom ontleden en in principe alleen de koplamp bedrading en  zekeringkastje overhouden.

Zijn er nog aandachtspunten om hier mee te nemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2016 00:20 #2 door kees
Beantwoord door kees in topic Kabelboom splitsen?
Ik heb het es bij een Dominator gedaan, ongeveer dezelfde hoeveelheid kabelboom als een Alp.

In dat gewei zit een hoop gedoe, en dat paste niet achter een enduro-kapje.

Als je het elektrisch schema print en bij je werk houdt, kun je uitrafelen wat je wilt. De kleur kabel geeft aan wat hij doet. Inkorten of verlengen, kan allemaal. Solderen + krimpkous kan, maar geeft een harde verbinding die kan breken. Een krimptang + krimpkous is de beste optie. Heb je een item op de plek waar je hem zeker wilt, op één of andere manier bevestigen en draad(bundel) opnieuw tapen. Gebruik steeds de originele stekkers, op een handige plek.

Het meeste uitvogelwerk zit in het re-routen van de bekabeling: als gevolg van de stuuruitslag mag niks knel komen en rond/onder de tank ook niet.

Tijdrovend klusje  :)

13 apr 2016 07:04 #3 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Kabelboom splitsen?
Dank voor je reactie. Tijdrovend wordt het inderdaad :). Aangezien de nieuwe kap meedraait met het stuur moet ik inderdaad voorzichtig zijn dat niets in de knel komt.

13 apr 2016 12:45 #4 door arne
Beantwoord door arne in topic Kabelboom splitsen?
Klinkt als een leuk projectje downunder. Welk dashboard en kapje ga je plaatsen? Foto's? ;)

13 apr 2016 18:36 #5 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Kabelboom splitsen?
Wat ik altijd doe is fotos maken bij alles wat je gaat veranderen. Kan je later altijd nog even terugkijken hoe het zat. Duidelijke fotos maken van de aansluitingen en de gebruikers en de kleuren van de aansluitingen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

13 apr 2016 19:32 #6 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Kabelboom splitsen?
Het aansluiten van het nieuwe dashboard is al af. Inderdaad kwestie van goed kijken hoe de oude situatie was. Heb het dashboard aangesloten op de originele stekker van mijn oude dashboard, die was in een aantal stukken door een ongelukje. Is zon ding van ebay van een paar tientjes maar geeft de info weer die je nodig hebt (op de zij standaard lampje na dan).
Kap gaat die van een dr650 dakar worden denk ik. Ziet er best aardig uit, en is een van de grotere kappen die ik kon vinden. Veel van die losse enduro kapjes vind ik te klein en te modern ogen, daarbij zocht ik vooral iets wat iets hoger uitkwam. Geduld is een schone zaak maar niet per se goedkoop :).

Dit samen met een AT tank en zadel oogt best mooi als je alles bij elkaar houdt. Nu nog netjes monteren en dat is bij die kap met koplamp even puzzelen want met de standaard beugels komt het net niet mooi uit dus ben met metaal creatief aan de slag gegaan :).

Fotos volgen, veel vrije tijd is er niet dus tempo ligt helaas laag.

13 apr 2016 23:11 #7 door arne
Beantwoord door arne in topic Kabelboom splitsen?
Tempo geeft niks. Foto's wel. ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden