Monteren valbeugels XL600V 1987

16 apr 2016 08:42 #1 door arne
Monteren valbeugels XL600V 1987 werd gestart door arne
Het wordt tijd om de Transalp aan te kleden. Ik heb al valbeugels liggen, maar nu moeten ze er nog op. Ik heb her en der al gelezen dat de montagepunten van de 87'er anders zijn dan die van de andere TA's en even passen lijkt dat te bevestigen.



Er is mij al aangeraden om met dikwandige buis om een draadeind aan de slag te gaan. Wie heeft voor mij de maten daarvoor? En eventueel foto's hoe dat gemonteerd zit? Het is altijd handiger om van anderen te leren dan het zelf opnieuw uit te vogelen. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2016 09:15 #2 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Heb volgens mij dezelfde. Heel stevig vind ik het uiteindelijk niet. Beetje valpartij doet een draadeind niet veel tegen maar ik denk dat ik je straks die maten wel kan doorgeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2016 18:40 #3 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Bij mij is die bout dus vervangen door een stuk draadeind. Heb alu buisjes van elk 8cm. Dan de valbeugel, ringetje en borgmoeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 11:08 #4 door jaspersFZR
Beantwoord door jaspersFZR in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Bijlage:


Ik denk dat je dit ongeveer nodig hebt! (toevallig vrijdag even voor mezelf gemaakt!!!)

Ik heb twee bussen van alu pijp gemaakt lengte 75mm (dikwandige pijp diameter 16, gat 10mm) en dan een draadeinde M8 van 3x 75mm plus de moerdikte plus valbeugel en ringetje = 240mm gemaakt!

Ik heb het nog niet gemonteerd, maar alles opgemeten zou het moeten passen bij mijn motor en valbeugels (die 8cm geloof ik ook wel, maar bij mij was het toch echt 75mm)

Het is dat ik de draaibank niet ter beschikking had vrijdag anders had ik proppen gemaakt ter vervanging van de originele bout en dan op de kop draad in getapt (denk ik net wat steviger)

de transalp wordt steeds mooier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 14:26 #5 door arne
Beantwoord door arne in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Dat ziet er netjes uit Jasper. Zoiets zocht ik inderdaad. Waar haal je die pijp? Dan ga ik daar maar eens achteraan. En dan een plaatje maken met twee gaten voor de bevestiging aan de steun waar de zijkap ook op vastzit. Daar zit ook een centimeter tussen het gat in de beugel en het gat op mijn Alp. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 15:55 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Die verbinding met de zijkap zou ik in het geheel niet gebruiken Arne. Heb ook ooit eens zo'n H€B setje beugels gehad en daar had ik die steun van de valbeugel verwijderd! Bij een val beschadigd het méér dan het beschermt  :-\

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 16:26 #7 door arne
Beantwoord door arne in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Heb je die dan los laten hangen? Ik heb het me een beetje af zitten vragen. Op mijn 89er bleek die steun onder de zijkappen zelf stukgegaan te zijn bij het montagepunt. Je wilt daar niet te veel kracht op hebben. Maar goed, zijn de valbeugels stevig genoeg om nog nut te hebben als ze vast zitten op de twee overgebleven punten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2016 16:56 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Nee, niet los laten hangen, maar de strips van de valbeugel afgezaagd, glad geslepen en daarna opnieuw laten coaten  :)

Bij de geringste impact drukt het daar naar binnen en de hele boel krom + kap kapot  :(
In mijn beleving was het dan beter om daar maar hélemaal geen steun te hebben en dan maar hopen dat de kap nét niet geraakt word. Verwacht sowieso niet te veel van valbeugels en zéker niet van de pbs H&B's  ;)
Later heb ik een setje RVS beugels van Motad op de kop weten te tikken, daar heb ik wat meer vertrouwen in  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2016 20:14 #9 door arne
Beantwoord door arne in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Aan een kant sluit de beugel in het midden wel aan, aan de andere kant niet. Daar moet nog even iets tussen. Maar verder is het monteren prima geslaagd. Geen dikwandige buis kunnen vinden, dus zelf gemaakt door een ijzeren buis in een alu buis te slaan. Moest flink persen, dus dat is stevig genoeg. M8 zit er vrij strak in, dus dat is een mooi geheel geworden. Het zit er nu in ieder geval op. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2016 17:33 #10 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Ik moet ff kwijt dat dit type beugel idd voor de sier is. Vallen is krom en val je op de koppelingskant kan de beugel tegen het asje voor de koppeling aan gaan schuren/drukken. Kortom zet je de beugels er op om offroad te gaan rijden incl. valpartijen, koop dan iets anders want dit is echt 3x niks.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2016 21:18 #11 door arne
Beantwoord door arne in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Het is een begin. Er komt vast nog wel wat anders. Hebben jullie nog andere beugels die je aan kunt raden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 19:16 #12 door Harry
Beantwoord door Harry in topic Monteren valbeugels XL600V 1987
Om dit topic nog even een bump te geven.

Ik heb een transalp uit 88 en een set nieuwe SW Motech valbeugels.
Maar deze lijken ook niet te passen, ook niet met inkorten bussen.. de achterste bevestiging (bij de voetsteunen) komt net te kort, de beugel zit in de bocht dan al tegen de kap aan.

Dus mocht iemand nog valbeugels hebben die wel passen op een 88 model, dan hoor ik het graag :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden