Welk oliefilter

19 apr 2016 14:32 #1 door Adventure
Welk oliefilter werd gestart door Adventure
Beste Transalpers,

Kon geen discussie vinden over oliefilters, oliefilters zijn er in diverse prijsklassen, je wilt natuurlijk de beste kwaliteit/prijs verhouding
Wat raden jullie aan? Het gaat om een TA650

alvast bedankt voor jullie reacties!

Adventure
(begin juni 2 weken gereserveerd voor Schotland Highlands, binnen en buiten Hebryden, hopelijk ben ik de midges voor want ik ga wel kamperen) ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2016 18:35 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Welk oliefilter
Een oliefilter is een oliefilter...hij filtert de olie, hoe kun je een kwaliteit controleren??

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

19 apr 2016 18:43 #3 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Welk oliefilter
Die van K&N heeft een sleutel 17 moer er op verwerkt zitten.  Dus die kan je een stuk gereedschap schelen.

Schotland is mooi. De midgets kunnen echt irritant zijn

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

19 apr 2016 20:21 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Welk oliefilter

Die van K&N heeft een sleutel 17 moer er op verwerkt zitten.  Dus die kan je een stuk gereedschap schelen.

Met als resultaat dat mensen het filter veel te vast aandraaien, wat nergens voor nodig is, en eigenlijk alleen maar kan leiden tot lekkages.  :-X

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

19 apr 2016 20:47 #5 door TransAlpGhost
Daarom zet ik thuis alles met de moment sleutel vast...

Maar idd iets meer dan handvat is al vast, alhoewel bij mijn laatste wissel is het filter toch los gaan zitten :o

Met als resultaat dat mensen het filter veel te vast aandraaien, wat nergens voor nodig is, en eigenlijk alleen maar kan leiden tot lekkages.  :-X

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

19 apr 2016 20:56 #6 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Welk oliefilter

Daarom zet ik thuis alles met de moment sleutel vast...

Maar idd iets meer dan handvat is al vast, alhoewel bij mijn laatste wissel is het filter toch los gaan zitten :o

Ik smeer de O-ring in met olie en zet het filter met de hand vast, nooit een probleem gehad.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

19 apr 2016 22:36 #7 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Welk oliefilter

Ik smeer de O-ring in met olie en zet het filter met de hand vast, nooit een probleem gehad.

Zo hoort het ook.

“Never Stop Exploring”

19 apr 2016 23:17 #8 door TransAlpGhost
Ik ben met handvat altijd wat te voorzichtig omdat ik of geen grip heb of het al weer sloop... maar je hebt gelijk.

23 apr 2016 16:16 #9 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Welk oliefilter
;)Beankt voor jullie reacties , Hiflo is bekend voor me, 'toevallig' is het dezelfde die ik monteer op de CB 500 van mijn vrouw,  dat kan mooi 1 bestelling worden dan.

Ik begrijp dat olie/filter wissel om de 12000km geadviseerd wordt?

Ik heb er nu 10.0000 mee gereden  en nog geen slokje olie hoeven toevoegen, lekker zuinig dus! ;D

23 apr 2016 23:16 #10 door STA
Beantwoord door STA in topic Welk oliefilter

Ik heb er nu 10.0000 mee gereden  en nog geen slokje olie hoeven toevoegen, lekker zuinig dus! ;D

Dat zijn een hoop kilometers![emoji6]

Groet STA

25 apr 2016 20:13 #11 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Welk oliefilter
bedoel 10.000K ;D

26 apr 2016 07:39 #12 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Welk oliefilter
10.000 maal 1000 (daar staat die K van Kilo toch voor?? 8)) is nog ietsje meer.....

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden