Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hier Greenbike
Ik heb de originele Hoge Honda ruit ,maar ik ben wel maar 1,70 meter en 70 kg. Ik heb wel twee lucht gaten( ovaal moeten zagen) want bij volle wind van voor is er niet mee te rijden onstabiel slingerde van links naar rechts bij 130 km/uur( nu geen probleem tot 150 km/uur
een bekende van mij heeft met mijn motor gereden en is 1.85 meter. Deze kreeg geen lucht doordat zij buiten de wind kwam te zitten
Gr Greenbike
Ik houd me aanbevolen voor tips.
Zonder ruit heb je in ieder geval geen turbulentie en de volle winddruk op het lichaam. Dit is overigens niet vervelend en je went er snel aan.
Heb jij een foto of linkje?Met die verhoogde MRA X-screen vond ik het prima toeren.
De meest vervelende turbulentie voor een motorrijder ontstaat vlak achter het scherm, rondom de helm. Dit komt omdat er achter het scherm een lagedrukgebied ontstaat. De wind die over en rondom het scherm komt, wordt hierdoor beinvloed en begint te wervelen. Zelfs handkappen en spiegels kunnen turbulentie veroorzaken.
Als ik eens op de snelweg door de harde wind ploeg en er komt weer zo'n naked bike voorbij fluiten die ogenschijnlijk helemaal geen last heeft van de wind dan roept dat weer vragen op. Een grotere ruit, een kleinere of helemaal geen ruit? Of misschien een opzetruitje?
Zonder ruit heb je in ieder geval geen turbulentie en de volle winddruk op het lichaam. Dit is overigens niet vervelend en je went er snel aan.
Wel een ruit dan wordt het experimenteren om de oplossing te vinden die de minste overlast geeft, helaas gaat dat experimenteren door totdat je stopt met motorrijden want je blijft zoeken naar een oplossing met nog minder overlast. ;D
Ik heb weer geëxperimenteerd met de originele Varaderoruit (helaas alleen bij harde wind) maar kan geen verschil bemerken met de MRA ruit zonder spoiler.
Voor mij blijft het de MRA ruit met (zelfgemaakte) spoiler voor de binnenwegen en zonder spoiler voor de snelwegen, alleen grote afstanden uiteraard.
Zonder ruit bedoel ik de "naked Bike" maar die term bestond vroeger nog niet toen werden alle motorfietsen zonder kuip verkocht, die bestonden toen nog niet. Dus altijd vol met het lichaam en de neus in de wind en van turbulentie had geen enkele motorrijder ooit gehoord. Zelfs de eerste 6 cilinders die toen op de markt kwamen, zoals de Kawa Z1300, hadden geen kuip. Op lange, koude, natte tochten kropen we gewoon weg achter onze hoge tanktassen ;DZonder ruit beter? Als er verder ook geen kuip zit misschien wel.
Nostalgie ;DEen echtuh Vetter?
Heb jij een foto of linkje?