Powercommander en XL700V

25 mei 2016 22:40 #1 door davey400
Powercommander en XL700V werd gestart door davey400
Ik lees van alles over de Powercommander op het forum, en over de 700 TransAlp, maar nauwelijks iets over de combinatie.

Is er iemand hier die ervaring heeft met een PC op de 700, en hoe bevalt dat?

Alvast bedankt!

Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 09:10 #2 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Powercommander en XL700V
Hallo, even voor mij als niet motortechneut.
Wat doet een powercommander precies?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 09:15 #3 door davey400
Beantwoord door davey400 in topic Powercommander en XL700V
Die past de 'karakteristieken' van het motor-management aan, waardoor je een 'betere' loop krijgt, vaak wat meer koppel/vermogen en 2 'mooiere' lijnen als je dit op een rollenbank-uitdraai zou bekijken.
In de praktijk voelt dat op sportieve fietsen dus aan alsof de motor lekkerder oppakt, en beter doortrekt.
Maar ik heb dus geen idee wat het effect op onze twins is, die toch wel een heel ander karakter hebben dan een gemiddelde V4 of 4-in-lijn sportieve (als in snelheid) motorfiets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 15:06 #4 door Janno
Beantwoord door Janno in topic Powercommander en XL700V
Zou dat ook het 'hikken' kunnen voorkomen?  Ik heb namelijk dat bij lage toerentallen de motor als het ware hikt/stotterd.
Vooral lastig als je langzaam tussen de files door rijdt.

Heb jij daar op je twin last van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 15:52 #5 door davey400
Beantwoord door davey400 in topic Powercommander en XL700V
Geen idee, ik rijd nooit langzaam in files... ;D

Ik heb zelf eigenlijk altijd V4's gereden, en op 4-in-lijn van anderen. Dit is mijn 1e 2-cilinder dus het gedrag van deze motor is sowieso wat afwijkend van wat ik gewend ben. Het valt me op dat ik een stuk vaker zijn 1 gebruik dan bij alle andere motoren.
Echt stotteren of hikken doet de mijne nooit; stilvallen ook niet.
Hij loopt prima. Maar dan een beetje langzaam. ;)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2016 16:01 #6 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Powercommander en XL700V

Zou dat ook het 'hikken' kunnen voorkomen?  Ik heb namelijk dat bij lage toerentallen de motor als het ware hikt/stotterd.
Vooral lastig als je langzaam tussen de files door rijdt.

Heb jij daar op je twin last van?


Daar hebben de duitsers een hele mooie term voor ... Fahrer Rückeln.

Of het met een power commander zou verdwijnen weet ik niet, maar ik heb het zelf ook af en toe. Tussen ca. 2500 en 3500 toeren bij een constante snelheid.
Probleem zit m dan volgens mij in de injectie, die net wel/niet wat harder wil inspuiten. Zelf vermijd ik dus deze toerentallen bij constante snelheden. Net even een tandje terug en 4000 toeren rijdt het soepelst.
Ow, en ik had er heel veel last van toen hij wat langer stil gestaan had, maar na 2 tankbeurten met een injectiereiniger in de benzine was dat over.

Ben wel benieuwd of er al iemand met een Power Commander rondt rijdt en zijn/haar ervaringen zou kunnen delen.



In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 09:58 #7 door ruud
Beantwoord door ruud in topic Powercommander en XL700V
Ik heb een PC op een XL700V, en die bevalt me prima. Ik kwam van een 650 Alp af, die begon na
1 ton gelopen te hebben uit elkaar te vallen (in de winter doorrijden, en ik ben geen poetser ook).
Motortje gaf geen krimp, maar alles er omheen begon weg te rotten of af te breken.

De nieuwe 700 beviel me helemaal niet, althans het rijgedrag. Het aan/uit effect van de injectie,
en ook het erg fluctueren in snelheid, bij een gelijke gashendel stand. De dealer heeft eerst nog
geprobeerd met afstellen, maar dat hielp weinig to niets. Uiteindelijk maar voor een PC gekozen,
en het was of ik een hele andere motor had ineens. Het rijdt veel soepeler, en de snelheid blijft
veel stabieler als zonder PC.

Als je in de buurt van Zeist bent, laat het dan even weten, dan kun je altijd mijne even proberen
hoe dat voelt. Overigens is de motor niet op een Dynabank geweest of zo, er zit een standaard
mapping in, die was voor mij goed genoeg, aangezien het mij niet om de top prestatie gaat,
maar om een confortabele woon werk fiets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2016 10:39 #8 door davey400
Beantwoord door davey400 in topic Powercommander en XL700V
Super!
Bedankt voor je reactie; goed om te lezen!

Dave

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 00:34 #9 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Powercommander en XL700V
ben wel benieuwt wat zo iets moet gaan kosten
kan ik er over nadenken      wel of niet
ben nu ook tevreden zonder maar ken het verschil niet  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2016 06:56 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander en XL700V
een powercommander met afstellen op dynojetbank kost rond de 500 euro

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2021 14:35 #11 door Cor
Beantwoord door Cor in topic Powercommander en XL700V

robgoesdakar schreef :

Zou dat ook het 'hikken' kunnen voorkomen?  Ik heb namelijk dat bij lage toerentallen de motor als het ware hikt/stotterd.
Vooral lastig als je langzaam tussen de files door rijdt.

Heb jij daar op je twin last van?


Daar hebben de duitsers een hele mooie term voor ... Fahrer Rückeln.

Of het met een power commander zou verdwijnen weet ik niet, maar ik heb het zelf ook af en toe. Tussen ca. 2500 en 3500 toeren bij een constante snelheid.
Probleem zit m dan volgens mij in de injectie, die net wel/niet wat harder wil inspuiten. Zelf vermijd ik dus deze toerentallen bij constante snelheden. Net even een tandje terug en 4000 toeren rijdt het soepelst.
Ow, en ik had er heel veel last van toen hij wat langer stil gestaan had, maar na 2 tankbeurten met een injectiereiniger in de benzine was dat over.

Ben wel benieuwd of er al iemand met een Power Commander rondt rijdt en zijn/haar ervaringen zou kunnen delen.


Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen!

Zin in motorvakantie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2021 09:12 - 29 mrt 2021 09:14 #12 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Powercommander en XL700V
De ervaringen met de combinatie Transalp 700 en een Boosterplug zijn zeer positief. Makkelijk te installeren, geen run nodig op een testbank, na montage lijk je een hele andere motor te hebben.
Snoek Motoren in Heerhugowaard (Honda specialist puur sang) monteert de Boosterplug al jaren tot grote tevredenheid van zijn klanten.

Ik heb de Boosterplug ook op mijn CRF1000L en dat is een aangename verbetering van de motorrespons.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mrt 2021 09:52 #13 door Cor
Beantwoord door Cor in topic Powercommander en XL700V

V-Twin schreef : De ervaringen met de combinatie Transalp 700 en een Boosterplug zijn zeer positief. Makkelijk te installeren, geen run nodig op een testbank, na montage lijk je een hele andere motor te hebben.
Snoek Motoren in Heerhugowaard (Honda specialist puur sang) monteert de Boosterplug al jaren tot grote tevredenheid van zijn klanten.

Ik heb de Boosterplug ook op mijn CRF1000L en dat is een aangename verbetering van de motorrespons.


Heel interessant alternatief, dankjewel!!!

Zin in motorvakantie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2024 23:07 #14 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic Powercommander en XL700V
ik heb een setje decat uitlaatbochten liggen, een lichtere sebring einddemper met zelfde demping als originele demper en een powercommander met de 02 sensor eliminator (weerstande met gtootheidswaanzin)

wil wat gewicht besparen, wat minder hitte ter hoogte van je voeten en schokbreker en ik hoop iets minder hikken onderin op constante snelheid.

beetje meer koppel en zuinigere loop zou meegenomen zijn maar 1:22 vindt ik met 16 tands voor al prima.

iemand schema hoe de pc aan te sluiten en waar de lambda stekker zit om te foppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2024 20:52 #15 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Powercommander en XL700V

plukenannabel schreef : waar de lambda stekker zit om te foppen?


Volg het kabeltje vanaf de sensor op de uitlaatbocht naar boven en je ziet hem zitten. Je komt er alleen nauwelijks bij om hem los te maken en de eliminator er in te klikken ;)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.316 seconden