Sportfilters mogelijk? Werking tankje aan aanzuigbuis

04 juni 2016 23:08 #1 door richardm
Zomaar een hersenspinsel: sportfilters direct op de carburatuers monteren en dan de complete aanzuigbuis en luchtfilterbox verwijderen. Gaat dat werken op een transalp met zijn vacuumcarburateurs?

Heeft er iemand ervaring mee?

Op mijn andere honda 4-cilinder werkt het goed, maar die heeft gasschuiven.

Ook heb ik aan de aanzuigbuis een slang naar een tankje bij het balhoofd zitten? Wie weet waarvoor die dient, is dat een emissie of geluidsnorm verzinsel van honda?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2016 23:46 #2 door PimW
Loopt niet mooi heb ik me laten vertellen. Zal op zn minst wat afstelwerk vergen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2016 23:29 #3 door arne
Ik dacht dat jij ook met zoiets bezig was Pim?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2016 00:56 #4 door PimW
Ik hebeen schuimfilter van een enduro met een kleine airbox dat in zijn geheel onder/tussen de tank past.

Als de tank af is bouw ik heteen keertje over op mijn rijdende motor om te testen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2016 14:44 #5 door Floris
Ik had hetzelfde idee om dit te proberen, maar twijfel een beetje. Het vergt afstelwerk en als je een keer (zoals ik graag doe) flink door de blubber gaat, dan is een open filter geen goed plan. Dan kun je beter de originele dichte luchtfilterkast hebben.

Voor het idee toch maar even een plaatje gemaakt.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2016 15:41 #6 door arne
Dan lijkt een schuimfilter mij beter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2016 20:31 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Sportfilters mogelijk? Werking tankje aan aanzuigbuis
Hoeft iet beter of slechter  te zijn, maar de praktische kant is dat er in een open filter idd snel water en troep binnen wordt gezogen.
Als je naar de plaatjes van de ardennenchallenge kikjt begrijp je ook waarom.
Een motor die tot aan de buddy in het water staat, loopt gewoon door.
Hoef je met een open filter echt niet te doen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2016 07:23 #8 door arne
:) Ik bedoelde eigenlijk dat een open filter zoals op de foto sneller rommel doorlaat dan een schuimfilter.

Als de boel onderwater gaat, zijn die allebei even slecht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2016 12:30 #9 door xrvtuur
Het woord "open" in dit verhaal zegt niks over de doorlaat van het filter maar of het filter in een kast zit of dat het zoals op de foto direct op de carbs geschroeft zit. Een schuimfilter kan dus ook een open filter zijn. De filters op de foto lijken mij K&N filters en zullen voor het meeste gebruik genoeg rommel tegen houden. Ik weet niet hoe vaak jij de laatste tijd tot aan je carbs in het water hebt gestaan maar het is mij de laatste 25 jaar niet gebeurd, maar ja dat ligt misschien aan mij ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2016 21:58 #10 door Bill

Ik had hetzelfde idee om dit te proberen, maar twijfel een beetje. Het vergt afstelwerk en als je een keer (zoals ik graag doe) flink door de blubber gaat, dan is een open filter geen goed plan. Dan kun je beter de originele dichte luchtfilterkast hebben.

Voor het idee toch maar even een plaatje gemaakt.

Heb ze erop gehad. NIET DOEN Motor loopt voor geen meter meer, je zal dan aan de slag moeten met je cabs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 01:03 #11 door kees

Of, net zo lang panties er overheen trekken tot hij wel lekker loopt.. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 15:08 #12 door arne

Heb ze erop gehad. NIET DOEN Motor loopt voor geen meter meer, je zal dan aan de slag moeten met je cabs.

Beetje kort door de bocht, toch? Andere filters erop, zorgt ervoor dat je ook je carburateurs opnieuw moet afstellen. Als je je daar bewust van bent, dan komt dat goed toch? Als je alleen filters erop wilt zetten en verder niets wilt doen, dan moet je het niet doen. Anders? Gewoon doen, maar je wel bewust zijn dat er meer bij komt kijken dan alleen slangklemmen aandraaien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2016 22:55 #13 door xrvtuur
Met Honda Hawk wordt nog wel eens wat geraced, en dus veel aan gesleuteld, 

www.motosport.com/motorcycle/fuel-and-ai...ONDA&mmy_model=NT650

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.210 seconden