Twee wielen van de grond

30 juni 2009 21:23 #1 door Theo K.
Twee wielen van de grond werd gestart door Theo K.
Is of zijn er hier mensen die hun TA 600 met twee wielen van de grond zijn geweest.
(rare zin maar jullie begrijpen het wel denk ik) Ik vraag mij namenlijk af of dat de TA gezien zijn gewicht en relatief lage vermogen dat soort trukjes wel pikt. Tis tenslotte ook geen crossmotor.
Maar ik hoor graag van jullie ervaringen en of uitleg waarom het wel of niet kan.

Gr. Theo

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 21:34 #2 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Twee wielen van de grond
Als je had meegereden met de grensrit, had je het zelf kunnen ervaren ;D.
Heb zelf een xl600v,  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2009 21:55 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Twee wielen van de grond
Met de 600 ook wel met twee wielen van de grond geweest.
De standaard vering vindt dat niet echt prettig, maar het is verder geen probleem. Denk dat het meer aan de berijder ligt, hoe goed hij/zij de motor onder controle heeft of het verder goed gaat.

Wel zijn onze motoren aan de voorkant behoorlijk zwaar, en zullen ze snel de neiging hebben om op het voorwiel te landen. De juiste controle is dan helemaal van belang.

Als je echter de juiste techniek weet te gebruiken bij het opstijgen, dan kan het ook zomaar heel erg goed gaan, en land je netjes met twee wielen, of zelfs op het achterwiel.

jaja, ik voel de vraag al aankomen.... wat is dan de juiste techniek....

Dat is heel lastig uit te leggen, en sterk afhankelijk van terrein/bult/kuil die je gaat nemen.
De eencilinders hebben veel vermogen en kunnen op het laatste moment nog even een stootje gas geven om iets te corrigeren. Voor de zwaardere motoren begint de sprong al onder aan heuvel. Daar geef je een stootje extra gas, om accelererend de heuvel op te rijden. Daarmee zorg je ook voor iets meer lift aan de voorkant. Daarna gebeurd de rest vanzelf, en als je het goed gedaan hebt maak je een mooie sprong.

Is en blijft toch ook een kwestie van oefenen. En dan zou ik zeggen, probeer het eens met een klein sprongetje om te zien wat voor jou de juiste techniek is om fatsoenlijk en gecontroleerd te kunnen landen. Daarna uitbreiden, en je komt er wel.

Mooiste van los komen vindt ik zelf nog het overslaan van knippen. Dus springen van de ene knip naar de andere. Maar dat is iets wat ik nog niet helemaal dusdanig onder de knie heb dat ik dat in serie kan doen. Want de meeste knippen liggen niet op dezelfde afstand van elkaar, dus moet je voor elke landing alweer bepaald hebben hoeveel gas je moet geven om de volgende te pakken...... Dat gaat zelfs mij op dit moment nog even te snel......

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 20:32 #4 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic Twee wielen van de grond
Ok bedankt
Dus als ik het goed begrijp is het dus weldegelijk mogenlijk.
En is het dus zelfs zo dat de TA een goede leerfiets omdat je de sprong dus van begin tot het eind GOED moet uitvoeren.
Kijk heb ik weer wat geleerd.
Als er nog tips of ervaringen zijn hoor ik het graag nog.
Gr. Theo

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 21:02 - 01 juli 2009 21:05 #5 door David
Beantwoord door David in topic Twee wielen van de grond
Ervaringen.......Ben een keer met een K1200LT met twee wielen vd grond geweest bij een Tsjechische spoorwegovergang :( :( Absoluut geen aanrader!! Gelukkig hield ik hem wel recht. Kuip ontzet,spiegels d'r af. Vonken kwamen d'r onderuit (bok raakte de grond van het inveren) volgens de maat die er achter reed.

Dan sta je toch even te shaken. 

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 21:33 #6 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Twee wielen van de grond
Daar hebben ze die verkeersdrempels toch voor aangelegd! C:-) ;)

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 22:27 #7 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic Twee wielen van de grond

Daar hebben ze die verkeersdrempels toch voor aangelegd! C:-) ;)


LOL :D
Daar is het mij nog niet op gelukt. Bij sommigge drempels geef ik wel is wat meer gas om te kijken wat gebeurt maar ik denk dat ik nog te voorzichtig ben. :angel:

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 22:41 - 01 juli 2009 22:55 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Twee wielen van de grond
Een aantal BAT's geleden hebben we ook eens een 'jump-training' gedaan  :-\

Dat viel nog niet mee kan ik je zeggen. We hadden daarvoor een flinke bult van ong. 1,50m. ter beschikking. Vanaf een 30 a 35 km/u kwam je daarbij los, maar de klap bij het neerkomen was daarbij behoorlijk  ::)
Het was aan de andere kant van de bult natuurlijk óók weer 1,50m lager bij het  neerkomen  ;D
Om eerlijk te zijn vond ik het niet echt een succes  :(
Kortom: opstijgen lukt best, het neerkomen is wat minder  ;D

Béter gaat het wanneer je een z.g. 'tafel' ter beschikking hebt. Bult op, los komen en vervolgens redelijk vlot en op gelijk niveau weer landen. Dat was leuk  8)

Maareh, succes met oefenen Theo  ;)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2009 00:12 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Twee wielen van de grond
Kijk ook even naar de foto's van de BAT 2009.
Pagina 10 en 11.

UIteraard even mezelf showen ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2009 21:18 #10 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic Twee wielen van de grond
Wat is V-BAT? ??? BAT heb ik inmiddels al een hoop over gelezen en gezien(foto's) dus daar weet ik ongeveer wel wat ik me er van voor moet stellen , maar wat moet ik me bij V-BAT voorstellen?

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2009 21:54 #11 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Twee wielen van de grond
De V-BAT is het Vervolg op de BAT (Voortgezet? geVorderden? Vorig jaar meer de Verzopen BAT). In ieder geval is het Veel meer van hetzelfde. Absoluut een aanrader dus. Bij de BAT leer je de basisprincipes. Bij de V-BAT wordt alles nog eens overgedaan om de puntjes op de i te zetten. Vergelijk het maar met zwemdiploma A & B.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2009 23:08 #12 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic Twee wielen van de grond
Ok dus dan kan ik in mijn geval (totaal geen BAT ervaring) maar beter wachten tot volgend jaar om eerst maar eens de basisprincipes te leren. Of begrijpm ik het toch noch verkeerd?

XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 13:01 #13 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Twee wielen van de grond

Kijk ook even naar de foto's van de BAT 2009.
Pagina 10 en 11.

UIteraard even mezelf showen ;)


eeeeey er is nog één foto van een blauwe transalp met 2 wielen van de grond!!!  ;D minder hoog, maar desalniettemin.. ::)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 13:05 #14 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Twee wielen van de grond

LOL :D
Daar is het mij nog niet op gelukt. Bij sommigge drempels geef ik wel is wat meer gas om te kijken wat gebeurt maar ik denk dat ik nog te voorzichtig ben. :angel:


Bij een goede drempel: (en mits het kan hè!) gangetje van ongeveer 70 km/u maken in 2e of 3e versnelling, en op moment dat je de drempel op gaat vol gas, en niet meer los laten, tot nadat je geland bent. Gegarandeerd dat je voorwiel een tijdje los van de grond is... ;D in zijn 2 blijft ie langer van de grond dan in zn 3

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 13:10 #15 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Twee wielen van de grond

Als je had meegereden met de grensrit, had je het zelf kunnen ervaren ;D.
Heb zelf een xl600v,  :))


Ja ik geloof dat je wel meereed...elke keer als ik stopte na een zandpad kwam je na een minuut of twee wel aankwakkelen... 8) ::) :)) ;D

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 17:52 #16 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic Twee wielen van de grond
@Paul :o jij hebt zeker veel vrienden >:D >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2009 18:50 #17 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Twee wielen van de grond
Jij bent mijn enige vriend toch?  ;)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 17:45 #18 door Lunatic
Beantwoord door Lunatic in topic Twee wielen van de grond
Tsssssssk, watjes.  8)



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2009 21:09 #19 door Theo K.
Beantwoord door Theo K. in topic Twee wielen van de grond
Oeps sorrie ik dacht dat dit "Voor alle bijdragen specifiek voor de Honda Transalp 600, 650 & 700". Maar ik heb nu wat verder gekeken dan mijn neus lang is en ben er idd achter gekomen dat het hier eigenlijk over  "> Techniek > Honda Transalp >" moet gaan.

Wat heeft dit nog met Honda Transalp Techniek te maken?
Hoort dit niet langzaam in de Praathoek thuis, categorie:



aka "big dick contest"


XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 16:40 #20 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Twee wielen van de grond
lukt met mn xl700 niet echt, wel met een gangetje van 100 over verkeerdrempels, maar voel mn voorwiel niet los komen, achter wel, klimt ie in de toeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden