Ketting klinken

19 juni 2016 12:10 #1 door Jasper
Ketting klinken werd gestart door Jasper
Hoi allen,

Afgelopen weken ben ik bezig geweest met onderhoud aan mijn Transalp..

Zojuist heb ik een nieuwe tandwielen en ketting er om heen gegooid alleen heb ik geen ketting klinker voor een ketting met holle pinnen...

Hebben jullie misschien een tip of trick om dit zonder te doen, of heeft iemand één over die ik kan kopen. Wellicht woont er wel iemand in de buurt van Groningen dat ik heb kan huren/lenen?

Ben al lid van de club, alleen nog geen lidnummer ontvangen;)

Met vriendelijke groet,

Jasper Wiersema

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2016 12:47 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Ketting klinken
Dag Jasper, welkom hier.
Ketting klinken is best wel een secuur klusje en ook afhankelijk van welk merk en type je hebt aangeschaft.
Zelf doe kan wel, maar zonder ervaring af te raden zonder goed gereedschap.

Setjes om te klinken zijn er zo rond de 50 euro, maar voor eenmalig gebruik zou ik hem niet aanschaffen.
mss kun je een visje bemachtigen voor deze ketting en deze gebruiken om ermee naar een motorzaak te rijden en daar laten klinken.
Andere optie is om de ketting eerst te laten klinken en dan de brug losmaken van je motor en de ketting (eindeloos dan) te monteren.

In elk geval suc6 met je motor

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

19 juni 2016 14:27 #3 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Ketting klinken
Ik heb mijn nieuwe ketting gekocht bij en laten klinken door Waffie.
Die heeft daar hele mooie speciale (en dure) tooltjes voor en doet dat werk dagelijks.
Ik ben blij dat ik het heb laten doen door een vakman, geeft mij een goed gevoel.
De achterbrug eruit halen heeft ook zo zijn voordelen, je kunt meteen de lagers en prolink lagers eens in het vet zetten.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

19 juni 2016 20:58 #4 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Ketting klinken
Bedankt voor jullie reactie's!

Door wat whatsapp acties had iemand nog een ketting klinker liggen. Opgehaald en ketting geklinkt.. Goed opgelet en hij zit netjes!

Toch bedankt!!

Jasper

19 juni 2016 21:50 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Ketting klinken
Jasper,

Volgende keer, die koperen frutdingen kun je eenvoudig met een drevel en een vuist (erachter houden) klinken. Gaat super goed.

De klinkschakels die gewoon een stalen eind hebben, kun je de hoekjes van schuin tikken (kijk maar naar een van de andere kettingschakels als voorbeeld). Ook met een hamer en een vuist. Vaak is een derde handje welkom.

Het is niet zo'n hocus-pocus als het lijkt  ;)

19 juni 2016 21:53 #6 door Zeegie
Beantwoord door Zeegie in topic Ketting klinken

Jasper,

Volgende keer, die koperen frutdingen kun je eenvoudig met een drevel en een vuist (erachter houden) klinken. Gaat super goed.

De klinkschakels die gewoon een stalen eind hebben, kun je de hoekjes van schuin tikken (kijk maar naar een van de andere kettingschakels als voorbeeld. Ook met een hamer en een vuist. Vaak is een derde handje welkom.

Het is niet zo'n hocus-pocus als het lijkt  ;)

Inderdaad, ik stel altijd een voorhamer op hoogte aan de achterkant van de schakel, installeer daar het vrouwtje achter, en dan kun je maar klinken. Zo gepiept.

Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

20 juni 2016 00:13 #7 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Ketting klinken
Bedankt voor reacties!

Oke, ja wel over na gedacht. Mijn vader heeft nog een oud stuk treinspoor die hij gebruik als hij iets nodig heeft om op te slaan. Ik had dat treinspoor al achter de ketting en een flinke hamer erbij... Maar durfde het niet te doen..

Op de ''nette'' manier deze keer opgelost dus;)

Thx!

20 juni 2016 00:39 #8 door Cas

Bedankt voor reacties!

Oke, ja wel over na gedacht. Mijn vader heeft nog een oud stuk treinspoor die hij gebruik als hij iets nodig heeft om op te slaan. Ik had dat treinspoor al achter de ketting en een flinke hamer erbij... Maar durfde het niet te doen..

Op de ''nette'' manier deze keer opgelost dus;)

Thx!

Gaat zeker lukken, zeker met deze stoppers erbij! ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

20 juni 2016 01:27 #9 door Cas
Dan een flinke beuk, en het is gepiept!

Bijlagen:

20 juni 2016 01:28 - 20 juni 2016 01:41 #10 door Cas
Komt nooit meer los!

Bijlagen:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden