Veel te weinig olie

01 juli 2009 16:13 #1 door *thomas*
Veel te weinig olie werd gestart door *thomas*
Hallo,

Ik heb vandaag de blokolie van mijn PD10 gecontroleerd om tot de zeer vervelende constatatie te komen dat er 1L te weinig in zat  :o ??? .

Laatste keer dat ik de olie controleerde was 5000km geleden en voor zover ik zie is het blok nergens lek (nergens plasjes na het rijden of vlekken en carter is onderaan mooi droog).

De vorige eigenaar had me gezegd dat het blok weinig tot geen olie verbruikte, motor heeft nu 41000km...

Kan dit veel schade aan mijn blok hebben aangebracht? En is dit olieverbruik normaal?

MVG Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 18:05 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Veel te weinig olie
Zolang je oliepomp olie pakt heb je meestal geen schade , kan wel als de temperatuur van de olie te hoog wordt , maar dan had je het wel gehoord .
Dus geregeld olie peilen  >:(
Een liter per 5oookm vind ik normaal .
Ik ken je rijstijl niet maar hoge toerentallen  brengt meestal ook wat olie verbruik met zich mee .
De vorige eigenaar was mischien een rustige rijder .
Hou het netjes bij dan kan het totaal geen kwaad .
Groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2009 19:56 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Veel te weinig olie

Zolang je oliepomp olie pakt heb je meestal geen schade , kan wel als de temperatuur van de olie te hoog wordt , maar dan had je het wel gehoord .
Dus geregeld olie peilen  >:(
Een liter per 5oookm vind ik normaal .
Ik ken je rijstijl niet maar hoge toerentallen  brengt meestal ook wat olie verbruik met zich mee .
De vorige eigenaar was mischien een rustige rijder .
Hou het netjes bij dan kan het totaal geen kwaad .
Groeten Olaf


Hoi,

Bedankt voor je zeer volledige antwoord, ben nu tenminste wat gerustgesteld. Ik rij inderdaad vrij vaak snelweg (dus rond de 6000rpm), terwijl de vorige eigenaar een mooiweerrijder was :).

Ik zal gewoon wat vaker controleren. Alleszins komt er binnen 1000km een nieuwe oliefilter op en nieuwe olie...

Groeten, Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden