HISS probleem

10 aug 2016 09:50 #1 door Birrie
HISS probleem werd gestart door Birrie
Hallo iedereen,

ik heb sinds enkele maanden een TA650 van 2004 gekocht.
Nu heb ik er echter al een tijdje problemen mee.
Op de ongeveer 4000km die ik ermee gereden heb had ik volgend probleem.
Tot 3 keer toe probleem om te starten. Bij sleutel naar ON draaien, ging het HISS (sleutel) lampje niet eerst oplichten.
De motor kreeg ik zo niet gestart. Meestal na 10-15min ging het wel plots terug.
1 maal tijdens het rijden viel de connectie weg gedurende 3tal seconden. Het sleutel-lampje ging ineens branden en na een
paar seconden vanzelf terug opgelost. (lijkt me echter niet zo veilig)
Ben dan naar garage geweest. Ik had op dat moment maar 1 werkende sleutel en die was van buiten wat beschadigd. Dacht dat
dit aan de basis kon liggen. Mijn 2e sleutel was niet gecodeerd.
Na bezoek aan garage had ik 1 nieuwe sleutel, mijn 2e sleutel nu wel gecodeerd, en de beschadigde sleutel.
De dag nadien toer gaan rijden. Na ongeveer 60 km valt de motor uit terwijl ik aan de lichten stilsta.
Na 3 uur (en net voor er hulp kwam met mijn reservesleutel die ik domweg niet mee had) ging het ineens wel terug?!

aangezien ik volgende week voor 4 maanden richting Iran trek, zit ik nu wel met een probleempje
Mijn garagist laat mij verstaan dat hij het nu eigenlijk niet meer weet. AL gaat hij hem straks terug bekijken.
Iemand die de oplossing heeft? THX!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 09:51 #2 door Birrie
Beantwoord door Birrie in topic HISS probleem
Ik lees hier bij de meesten met HISS problemen dat het lampje niet uitgaat. Bij mij is het probleem dus voor alle duidelijkheid
dat het lampje soms niet eerst gaat oplichten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 09:52 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic HISS probleem
Waarschijnlijk is je Hiss antenne stuk. Dat is de ring die om het contactslot zit en de sleutel herkent.

Bekend probleem bij Honda, en niet alleen bij de Alp

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 12:41 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic HISS probleem
dus even 150 euro er tegen aan gooien voor een nieuwe antenne ring en je kunt er weer 10 jaar tegen. met dank aan het dievengilde.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2016 20:44 #5 door roko68
Beantwoord door roko68 in topic HISS probleem
Bekend probleem, ik heb het ook echter bij mij blijft het lampje branden. Startmotor draait dan wel rond maar de motor slaat niet aan. Tijdje even omprutsen met de sleutel heeft bij mij nog altijd geholpen. Het kan aan de sleutel liggen, één bijmaken kost tussen de € 75,- en de € 100.- afhankelijk van je dealer of inderdaad de HISS antenne á € 150,-. Mijns inziens nutteloze electronica op een TA650, als ik het kon omleiden had ik het al lang gedaan ;)

TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2016 21:41 - 15 aug 2016 21:51 #6 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic HISS probleem
Na mijn inziens moet dat kunnen  bij de auto is dat idem dito  dus leesring en start onder breker verwijderen of gewoon laten zitten .

maar moet alleen in de computer het wel omgezet worden  lees verwijdert of uitgeschakeld worden ik deed via vagcom in mijn auto  moet toch voor de motor ook mogelijk zijn alleen denk om de verzekering die kunnen er wel eisen aan stellen als dat in de voorwaarden staat . ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 00:02 - 16 aug 2016 00:08 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic HISS probleem
Het HISS systeem is een startonderbreker systeem waarbij het dieven gilde ontmoedigd word.
en ja  heel soms heeft het wat kuren maar die zijn allemaal  op te lossen
en nee het is niet uit te schakelen zoals  je dit met de auto wel kunt (al zullen er vast wel zijn die toch een methode hebben ontdekt)
Als de motorfiets niet start is  het omdat de eenheid sleutel, ontvanger en ontstekings unit niet communiceert maar meestal de antenne het probleem is.
En die gene die het nutteloze elektronica vindt is mag natuurlijk ook een mening hebben
maar nutteloos beslist niet.. het maakt je motorfiets minder interessant voor gauwdieven.
want zonder sleutel  start hij niet
en dat is iets wat ik met een honda modelletje zonder HISS in pak hem beet 8 sec voor  wel elkaar heb
toch knap lullig als dat nou net jou motorke is


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2016 12:56 #8 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic HISS probleem
Heb af en toe hetzelfde probleem. Gelukkig is daar een simpele oplossing voor: laat het contact uit, druk de starknop in, houdt deze ingedrukt en draai de contactsleutel naar"on" . Je motor zal nu wel startten.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2016 21:01 #9 door roko68
Beantwoord door roko68 in topic HISS probleem
Waffie, het professionele dievengilde vindt het totaal oninteressant of er nou wel of niet een startonderbreker op een motorfiets zit. De motorfiets wordt "gewoon" meegenomen, gaat in sneltreinvaart richting Oostblok en wordt volgens de C:-) in onderdelen doorverkocht. Ik spreek uit ervaring .... als slachtoffer dan.

TA 650 RD11A - 2005 / CRF 1000 L - SD04 Africa Twin - 2016

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden