Wat noem je goedkoop?
Wat noem je makkelijk?
Want wat voor iemand met een vaste baan goedkoop is, kan voor een student duur zijn..
En iets dat voor de technisch begaafde heren op dit forum makkelijk is, kan voor een ander super ingewikkeld zijn..
Verder, wil je de Transalp dan ook als 35kW op het kenteken hebben?
Dan is de makkelijkste weg denk ik::
35kW kit kopen --> laten inbouwen bij de zaak van 1 van de TCN leden --> laten keuren bij de RDW
Als je via Google zoekt, kom je in voor de verschillende Transalp modellen 35kW kitjes met TÜV goedkeuring tegen.
Prijzen zijn afhankelijk van welke webshop (Duitse zijn goedkoper dan de Nederlandse), maar zo'n los setje is (wat ik zo snel kan vinden) tussen de 105 en 175 Euro.
Het inbouwen zou je dan dus bij 1 van de 3 zaken van TCN leden kunnen laten doen.
Al zal je het bij Rob (in Alphen a/d Rijn) door zijn huidige toestand waarschijnlijk zelf moeten doen (onder zijn begeleiding).
Voor de kosten voor dat inbouwproces moet je bij de heren zelf zijn.
Om het helemaal legaal op het rijbewijs te krijgen zou je daarna dus langs het RDW moeten gaan.
De kosten daarvoor mag je zelf uit proberen te vinden bij het RDW.
Met alles wat ik nu heb verteld, ben je (als het goed is) namelijk al bijna klaar met het uitzoeken hoe duur alles is.
De stappen zoals ik ze geef zijn namelijk de snelste die ik heb kunnen vinden toen ik voor een A2 motor keek.
Overigens zou je met zoeken via Google op termen als "35kW kit Transalp" en zo, precies dezelfde informatie kunnen krijgen als ik nu heb samengevat..
Omdat je veel meer leert van zelf alles uitzoeken, laat ik het plezier van het kostenplaatje en de RDW dus aan jou over. [emoji6] [emoji6]