Is een Transalp en A2 rijbewijs

14 aug 2016 23:23 #1 door ymv920
Is een Transalp en A2 rijbewijs werd gestart door ymv920
Is een Transalp met carburateurs makkelijk/goedkoop geschikt te maken voor A2 rijbewijs? En zo ja wat moet er aan (laten) gebeuren en enig idee van de kosten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2016 00:37 #2 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
Wat noem je goedkoop?
Wat noem je makkelijk?
Want wat voor iemand met een vaste baan goedkoop is, kan voor een student duur zijn..
En iets dat voor de technisch begaafde heren op dit forum makkelijk is, kan voor een ander super ingewikkeld zijn..

Verder, wil je de Transalp dan ook als 35kW op het kenteken hebben?
Dan is de makkelijkste weg denk ik::
35kW kit kopen --> laten inbouwen bij de zaak van 1 van de TCN leden --> laten keuren bij de RDW

Als je via Google zoekt, kom je in voor de verschillende Transalp modellen 35kW kitjes met TÜV goedkeuring tegen.
Prijzen zijn afhankelijk van welke webshop (Duitse zijn goedkoper dan de Nederlandse), maar zo'n los setje is (wat ik zo snel kan vinden) tussen de 105 en 175 Euro.

Het inbouwen zou je dan dus bij 1 van de 3 zaken van TCN leden kunnen laten doen.
Al zal je het bij Rob (in Alphen a/d Rijn) door zijn huidige toestand waarschijnlijk zelf moeten doen (onder zijn begeleiding).
Voor de kosten voor dat inbouwproces moet je bij de heren zelf zijn.

Om het helemaal legaal op het rijbewijs te krijgen zou je daarna dus langs het RDW moeten gaan.
De kosten daarvoor mag je zelf uit proberen te vinden bij het RDW.

Met alles wat ik nu heb verteld, ben je (als het goed is) namelijk al bijna klaar met het uitzoeken hoe duur alles is.
De stappen zoals ik ze geef zijn namelijk de snelste die ik heb kunnen vinden toen ik voor een A2 motor keek.

Overigens zou je met zoeken via Google op termen als "35kW kit Transalp" en zo, precies dezelfde informatie kunnen krijgen als ik nu heb samengevat..
Omdat je veel meer leert van zelf alles uitzoeken, laat ik het plezier van het kostenplaatje en de RDW dus aan jou over. [emoji6] [emoji6]

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

15 aug 2016 16:49 #3 door ymv920
Beantwoord door ymv920 in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
Hoi,

Bedankt voor de reactie, e.e.a. is voor mijn zoon. Zelf trotse eigenaar van een XLV700.
Maar hier kunnen we wel mee uit de voeten, top. Wat is er met Rob aan de hand? Niets
ernstigs hoop ik?

15 aug 2016 17:35 #4 door DinO
Beantwoord door DinO in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
In de praathoek staat het topic "voorlopig niet mobiel".
Daar staat hoe het precies zit.

Als de motor voor je zoon is bedoeld, lijkt het mij juist extra leuk om onder Robs begeleiding zo'n 35kW kit in te bouwen.
Dan kan ie meteen een en ander over z'n motor leren![emoji12]

Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp...

16 aug 2016 00:12 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
officieel is een transalp  XL 600 V 37 KW gemeten aan de krukas maar in de praktijk gaat het om de meting op het achterwiel

ik geef je een hele grootte kans dat een rdw keuring incl vermogens meting in de praktijk  meer uitkomt op ca 32 KW en zou dus met een A 2  moeten mogen
meten is dus weten( of vergelijken)

23 aug 2016 19:29 #6 door M_Duiker
Beantwoord door M_Duiker in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
Ik ben 20, heb een a2 en heb een transalp Xl700 kan best ;)

Wanneer je me tegenkom zwaai dan ;)

03 nov 2016 07:35 #7 door d.francis
Beantwoord door d.francis in topic Is een Transalp en A2 rijbewijs
Beste m_Duiker,
Je reageerde met dat het best kon maar heb jij je transalp op kenteken staan met 35kw?
Groet Dick

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden