gas blijft hangen

31 aug 2016 09:42 #1 door YaHoe
gas blijft hangen werd gestart door YaHoe
Hallo,

gisteren een leuke rit gemaakt en vanmorgen gemerkt dat het gas blijft hangen. De hendel wordt niet meer in de beginstand teruggetrokken maar moet teruggedraaid worden.

Waar moet ik gaan zoeken?

Thx!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2016 10:34 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic gas blijft hangen
In veel gevallen lopen de gaskabels stroef. Smeren of vervangen is dan de oplossing.

Wat ook kan voorkomen, bijvoorbeeld na montage van aftermarket handkappen die in het stuur eind gemonteerd zitten (of met stuurgewichten), is dat de gasbuis/handvat aanloopt en iets verder naar binnen geschoven moet worden.

31 aug 2016 17:49 #3 door daandus
Beantwoord door daandus in topic gas blijft hangen
of stuurverhogers?

De boel lekker schoonmaken (in het gashendel) smeren met siliconenspray scheelt inderdaad een berg!

Tip: verplaats je gashendel iets naar binnen zodat hij totaal niet uitsteekt over 't stuur. Dan, als je de motor om laat vallen en de bark busters schuiven naar binnen - kunnen ze nooit je gas blokkeren.

... was ooit lid ...

01 sept 2016 12:11 #4 door YaHoe
Beantwoord door YaHoe in topic gas blijft hangen
In het weekend dus (leuk) werk aan de winkel. Bedankt voor de reacties.

02 sept 2016 11:40 #5 door tigger
Beantwoord door tigger in topic gas blijft hangen
Bij mij liep het gas ook niet netjes terug als ik het los liet.
Voor mij was het voldoende om het gas los te halen, netjes schoonmaken, beetje siliconen spray op de diverse delen en alles weer monteren.
Niet te strak, dan loopt ie ook niet terug en uiteraard niet te los, want dan loopt ie van het stuur af.

05 sept 2016 10:26 #6 door YaHoe
Beantwoord door YaHoe in topic gas blijft hangen
Inmiddels opgelost. Bij de bevestiging van de beide kabels bij het handvat zit een hardplastic schijf waar beide kabels langs worden geleid. De onderste kabel liep blijkbaar aan. Alle losmaken , schoonmaken en herplaatsen. Gas loopt weer zoals het hoort. Een ieder dank voor de respons.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.129 seconden