Corrosie /scheurtjes voorwiel Transalp 600 1999 (PD10)

10 sept 2016 18:11 #1 door watuppes
Zoals eerder al gezegd ben ik mijn Transalp 600 na een poos stilstand i.v.m. wonen in het buitenland aan het opknappen.
Probleem wat al vooraf aanwezig was: corrosie in de voorvelg. Op verschillende plekken zitten scheur(tjes) in de velg, voornamelijk rondom spaken. Ook de spaken zijn nogal verroest.

Ik weet dat de velgen van de Transalpen niet bekend staan om hun denderende kwaliteit. Het probleem lijkt zich nu alleen plaats te vinden in de voorvelg.

Nu vroeg ik mij af hoe de meeste van jullie dit oplossen. Ik kan natuurlijk een tweedehands velg van een Transalp proberen te vinden, maar dan heb ik later misschien hetzelfde probleem weer. Andere optie is een andere velg kopen en laten spaken (bijvoorbeeld JVD-wheels, 265 euro voor voorvelg inclusief spaken).

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie adviezen!
Tips voor tweedehands voorvelgen of andere bedrijven voor een vervangend voorwiel met spaken etc zijn heel erg welkom!!

Groeten en bedankt alvast!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2016 20:28 #2 door Floris
Het zijn met name de goudkleurige velgen van de PD06 die berucht zijn vanwege corrosieproblemen.

Jouw PD10 heeft bij mijn weten zilverkleurige velgen. Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik een 2e hands zilverkleurig PD10 wiel opsnorren.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

10 sept 2016 20:48 #3 door watuppes
Beantwoord door watuppes in topic Corrosie /scheurtjes voorwiel Transalp 600 1999 (PD10)
Goed om te weten!

Wie o wie heeft er een PD10 voorvelg? Heeft iemand misschien enige prijsindicatie?

11 sept 2016 08:02 #4 door Waffie
ik heb een net exemplaar  voor € 175,- incl de montage van de voorband

11 sept 2016 12:32 #5 door watuppes
Beantwoord door watuppes in topic Corrosie /scheurtjes voorwiel Transalp 600 1999 (PD10)
Zie mail!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden