Ik tank altijd af op hele liters, dus ik denk vandaar de de ronde getallen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn Transalp verbruikt helaas ook nog steeds 1 op 14.
Ik snap er echt de ballen van. En de moed begint me in de schoenen te zinken.
De motor is nu al drie keer bij Rob geweest. En we hebben het nodige geprobeerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Zo'n verbruik wil ik ook wel Voorstad
5 a 7 km minder op je kilometer teller is normaal, is bij alle voertuigen zo. Dit om niet geflitst te worden als je net 51 ipv 50 km/u rijdt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb ooit ook zo'n gevalletje gehad. Het laatste redmiddel was: vervangen van de carbs. Toen was het probleem verholpen. Misschien kun je een setje carbs van iemand lenen?
Uh... nee?
5-10 km/h méér op je teller dan je daadwerkelijk rijdt is normaal. Op de teller 50 rijden, betekent dat je dan daadwerkelijk ~45km/h rijdt.
Zenfox beschrijft het juist andersom: daadwerkelijk snéller rijden dan de teller aangeeft. Dat betekent ook dat je daadwerkelijk méér kilometers aflegd dan de dagteller aangeeft, dus daadwerkelijk méér kilometers rijdt op de hoeveelheid gemeten brandstof (= beter verbruik).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De motor is nu al drie keer bij Rob geweest. En we hebben het nodige geprobeerd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb het nog even gecheckt en het valt mee. De teller geeft 40 km/u aan, en GPS 37 km/u
Ik merk wel dat de snelheid die de km/u teller aangeeft niet helemaal klopt. Die ligt zo'n 5 -7 km/u lager dan dat ik daadwerkelijk rijd.
Je hebt al veel gecheckt, het enige wat ik nog mis:
- niveau in de vlotterkamers controleren/afstellen
- vlotters controleren op lekkage
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ja die kleine dingetjes kunnen inderdaad ook voor een hoger verbruik zorgen. Maar gecheckt en zowel bandenspanning als remmen zijn ok.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat is normaal. Maarehm, dat is niet wat je eerder schreef:
Wat ik ook nog niet ben tegengekomen:
- hangende remklauw of trommel. Ook nie goed voor je verbruik.
Je hebt al veel gecheckt, het enige wat ik nog mis:
- niveau in de vlotterkamers controleren/afstellen
- vlotters controleren op lekkage
Ik ben wel heel benieuwd naar de oplossing van dit probleem!
wat te denken om te beginnen met het checken van de banden spanning
kan zomaar 25 % verbruik schillen,
dus voorband min 2 bar en achter 2.25 bar
Rij naar Waffie in Sprundel (MSD Motorbandenservice) en laat je carburateur inspecteren en reinigen.
Laat ook naar de choke plunjers kijken.
Bij Waffie kan je voordelig (onder begeleiding) zelf sleutelen voor een laag tarief.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het verbruik gaat niet omhoog van een elektrisch probleem.
De aanvoer van brandstof word geregeld door drukverschillen en daar komt de elektronica niet tussen. De verbranding uiteraard wel maar het enige wat daarin mis kan gaan is onvolledige of geen verbranding. Dit resulteerd in minder vermogen, slechte rij eigenschappen maar daardoor verbruikt je motor niet opeens meer brandstof.
Tenzij je om een bepaalde snelheid te kunnen halen volgas moet geven, hoger in toerne gaat rijden ofzo. Maar dat is niet cht van toepassing heb ik het idee?
Dat is wat ik er zo over denk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dit is al gebeurd bij Rob. Carbs zijn brand schoon.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.