Startprobleem XLV700 na halfuur stilstaan

03 okt 2016 20:07 #1 door Grey alp
Startprobleem XLV700 na halfuur stilstaan werd gestart door Grey alp
Hey allen ,zoals in de titel staat heb ik hier regelmatig last van. Motor is van 2008 met 93000km en de laatste jaren doet dit probleem zich voor. Bij korte tussenstops zoals tanken of winkel ,dus eigenlijk een 5 tot 20 minutenstop nooit geen probleem. Wel na langere ritten en zeker in de warmere maanden. Heeft het iets te maken te maken met "te warm staan" en is er afkoeling nodig? Heb al door dat als de koelvloeistoftemperatuur (digitale weergave in de toerenteller) terug beneden de 50gr staat hij wel weer start.  Heb er al een injectiecleaner doorgejaagd en iemand zei me dat het misschien de brandstoffilter is?
Kortom ,ik hoop hier een antwoord te vinden alvorens de dealer te moeten opzoeken.

Tweede vraag ,op m'n vrouw haar Transalp 650 (2005) heb ik serieuze last van turbulentie op de helm. Ik gebruik deze regelmatig voor woon-werkverkeer en boven de 60kmpu moet de helm helemaal toe wat zeker veilig is maar niet zo prettig rijden is. Het ruitje dat er nu opstaat heeft een meetbare lengte van 47.5cm. Vermits we er beide mee rijden en zij er geen last van heeft vind ze een extra bovenruitje geen zicht en dus geen optie. Bestaat er een nog hogere ruit voor deze motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2016 23:27 - 04 okt 2016 09:13 #2 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Startprobleem XLV700 na halfuur stilstaan
Hoi,

Ik heb ook een TA700 van 2008 die af en toe startproblemen heeft. Dit komt alleen voor als de motor warm is; de koude start is altijd probleemloos. Contact aan, startknop indrukken en lopen.
Na wat onderzoek door de dealer, hetgeen niets opleverde, kwam ik er achter dat ik bij het starten met een warme motor gewoon flink gas moet geven. Het lijkt wel of de injectie even geen brandstof levert maar met een flinke dot gas slaat-ie dan toch gewoon aan. Kijk maar eens of dat werkt.

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

04 okt 2016 16:17 #3 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Startprobleem XLV700 na halfuur stilstaan
Heb ik inderdaad al geprobeerd Geert-Jan en soms helpt het maar niet altijd ,dus geen vaste regel. En de motor verzuipen...dan sta ik nog langer stil.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.067 seconden