- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hallo guys.
Please help me to identify such problems:
.
1) When starting the bike cold there seems to be a clicking noise in the left crankcase which disappears when engine gets warm. Here is a little video of it (check the description as well):
What could this be and could it be a serious problem?
2) When I depress the clutch lever so that the clutch is disengaged there is a little rattling sound in the right crankcase. After adjusting clutch lever to 10-15mm of freeplay (around 1/2") the rattling disappears when lever is fully depressed, but is present when the lever is only halfway depress, although at this point clutch is fully disengaged. What could this be and could it be a serious problem?
3) How can you actually see the level of coolant in the overflow tank? The tank is no where near transparent - I cannot see through it, so I don't know the actual level of the coolant, although at this point it seems that the coolant is beyond "upper" mark. How should I gauge it and should I empty the tank a bit on a fully warm engine so that it is just under "upper" mark?
4) There seems to be undoubtedly distinguishable engine resistance with kind of a deep engine sound when I let off the throttle after acceleration at mid to high rpm's (doesn't matter how fast is the acceleration) - is this normal? I ask this because the only previous bike I had was Honda Dominator NX650 which I rebuild before really riding it and I don't remember that it had such a strong engine resistance (braking) while de-accelerating, so this makes me wonder is it normal on a XL650V? Anyhow this seems to be comming of the front end of the bike (particularly from engine), although I might be off and it could be something else, like chain or something, although chain set is pretty much new and chain slack with rider on the bike is 35mm as per manual.
Anyhow everything else on the bike looks good. The only other thing is that both front discs are around 3,75mm in thickness, so hopefully I will get at least a full season out of them (brake pads are all like new).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.