CDI geploft en vervangen (met dank aan Waffie)

13 okt 2016 18:03 - 13 okt 2016 18:15 #1 door Floris
Vorige week was ik bij Waffie in Sprundel om de achterbrug en de pro-link van mijn TA onder handen te nemen. Aan het einde van de middag nam ik afscheid om naar huis te rijden. Althans, dat was de bedoeling. Starten deed-ie nog wel maar er zat totaal geen vermogen meer in. Het oordeel was al snel geveld: een kapotte CDI. Nou moet ik zeggen: er is geen betere plek om panne te hebben dan bij Waffie voor de deur. Hij toverde een gerepareerde CDI tevoorschijn met een iewat apart uiterlijk en hij vertelde er vrolijk bij dat het ding nog niet was getest.

Met lichtelijk samengeknepen billen heb ik de 140 km terugtocht aanvaard en uiteindelijk ben ik zonder een centje pijn thuisgekomen. 's Avonds gelijk in de buidel getast en de CDI's besteld die Waffie me had aangeraden. Gelijk 2 stuks, want als de ene ploft dan is de andere twijfelachtig. Het spul is immers al 29 jaar oud en ook electronica kan slijten, zo is mij geleerd.

Vanmiddag heb ik de nieuwe CDI's erin gezet, zie de foto's.
Waffie: nogmaals dank voor je hulp. De geleende spulletjes stuur ik je morgen terug.

foto 1: Zo ben ik thuisgekomen: met een originele CDI en een Waffie-CDI.

foto 2: Originele CDI (rechts) en Waffie-CDI (links).

foto 3: Idem

foto 4: Twee nieuwe CDI's geplaatst.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden