Waarschijnlijk een CDI-defect?

23 okt 2016 14:26 #1 door Maartenbel
Waarschijnlijk een CDI-defect? werd gestart door Maartenbel
Hallo,

Heb op het moment een Transalp uit 1995 waarmee ik sinds kort een probleem heb.

Het viel me op dat een enkele keer de toerenteller het niet deed als ik de motor startte, maar tijdens mijn laatste ritje deed deze het helemaal niet meer en was ineens al het vermogen weg. De motor is niet op toeren te krijgen en bij stationair draaien valt hij langzaam uit.

Als ik de CDI's omwissel zijn er twee mogelijkheden; opstelling 1: de motor start niet of opstelling 2: de motor start wel maar loopt slecht (en toerenteller functioneert wel) en valt langzaam uit.

Het lijkt mij dat 1 van de twee CDI's defect is? Ik ben voornemens om twee nieuwe digitale exemplaren te bestellen, maar ik dacht wellicht handig om eerst te informeren of het probleem eventueel toch nog iets anders zou kunnen zijn? Bobines? Slechte aansluiting/contact?

Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2016 15:40 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Waarschijnlijk een CDI-defect?
de kans is heel groot  dat het inderdaad de cdi unit kan zijn
uiteraard kan het ook de pick up spoel zijn  of de bobine maar als het probleem van de ene cylinder naar de andere cylinder verhuist als je ze omdraait dan kun je dit alles uitsluiten

vernieuwen is de beste oplossing

15 nov 2016 11:46 #3 door Maartenbel
Beantwoord door Maartenbel in topic Waarschijnlijk een CDI-defect?
Inmiddels heb ik beide CDI's vervangen voor nieuwe exemplaren. Direct na vervanging startte de motor en liep hij weer soepel. Ik heb er daarna zo'n 30 minuten mee gereden. 3 dagen later: de motor start niet meer. Startmotor gaat rond maar het klinkt alsof hij niet vonkt. Iemand een idee waar ik aan zou kunnen denken? (Vanwege het gebrek aan een garage en het natte weer heb ik nog niets bekeken.. :( ).

15 nov 2016 12:30 #4 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Waarschijnlijk een CDI-defect?
Wellicht Spanningsregelaar en/of accu? Een kapotte spanningsregelaar kan je cdi stuk hebben gemaakt en je accu. Dat laatste ben ik inmiddels door schade en schande wijzer geworden  ???

15 nov 2016 13:28 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Waarschijnlijk een CDI-defect?

maar het klinkt alsof hij niet vonkt.

Lijkt me sterk dat je dat kunt horen.

Er zijn meerdere oorzaken te bedenken waarom hij niet start.
Hoeft niet meteen ernstig te zijn.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

15 nov 2016 16:36 #6 door Guidonno
Beantwoord door Guidonno in topic Waarschijnlijk een CDI-defect?
Spanningsregelaar zou idd kunnen. Pas wel op, mrt een defecte spanningsregelaar kan je ook andere onderdelen beschadigen. Even controleren met een voltagemeter.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden