Motor kabouter

27 okt 2016 20:36 #1 door ChrisvdSchoot
Motor kabouter werd gestart door ChrisvdSchoot
Vraag van mijn vrouw  :), kan een vrouw met de 'enorme' lengte van 1.64 mtr op een TA rijden (zonder pumps of verhoogde motorlaarzen.. :o).

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2016 20:52 - 28 okt 2016 09:35 #2 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Motor kabouter
De goedkoopste oplossing is het zadel laten verlagen. Dan wordt ook de afstand tussen zadel en steppies kleiner, wel iets om rekening mee te houden.

De sjieke (dure) oplossing is het verlagen van de hele fiets. Zowel achterzijde (pro-link) als voorzijde (voorvork) moeten dan worden aangepakt. Als je flink gaat verlagen, dan moet ook de zijstandaard worden ingekort. Hetzelfde geldt voor de middenbok (indien aanwezig).

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2016 20:55 #3 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Motor kabouter
;D ha dat wordt dus een hele ingreep, met name omdat het om mijn toekomstige TA gaat, ik ga namelijk zaterdag kijken, en aangezien ik 1.89 mtr ben is de verlaag operatie geen optie.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2016 23:38 #4 door alain
Beantwoord door alain in topic Motor kabouter
Beenlengte is van belang;

Ofwel de motorcrosserstechniek aanleren. Een aantal motocrosskampioenen waren ook kabouters.


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 00:27 #5 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Motor kabouter
Ja hoor, dat kan ik ben 1.62 en rij op een XL600V. Voorpoten 20mm doorgestoken, zitgedeelte v/h zadel 30 mm verlaagd en de vering achter op de comfortabelste stand en rijden maar! Ik rijd al 25.000 km zo.
Verlagen van de motor zou ik persoonlijk niet doen, een vrouwelijke duitse kennis had een 40 mm verlaagde XL600V, dat zag er werkelijk heel geforceerd uit... :o
(de aanschaf van een GS650 is wellicht een optie, daar kun je zonder veel gedoe bij de grond als kleintje. Maar dat moet je natuurlijk wel zien zitten zo'n 1 cylinder)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 10:55 #6 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motor kabouter
Dus het antwoord is nee.

Want na die aanpassingen past een vent van 1.89 er niet meer fatsoenlijk op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 11:19 - 28 okt 2016 11:49 #7 door alain
Beantwoord door alain in topic Motor kabouter
Het antwoord is ja...indien ze bereid is wat speciale technieken aan te leren.

Het zal zeker helpen als ze wat struiser is (gewicht en kracht) en toch lenig.

Ditzelfde geldt voor mannen.



XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 11:24 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Motor kabouter
Absoluut, zou het eerst proberen, mijn reactie was eigenlijk afgaand op de de suggesties van Sandra.

Er zijn geen aanpassingen aan de motor te doen die gemakkelijk om te draaien zijn voor een lang persoon. Bijvoorbeeld zadel in een hogere/lagere stand zetten etc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 14:36 #9 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Motor kabouter
Dus eigenlijk was de vraag: kunnen twee personen met een flink lengteverschil dezelfde motor delen.

Dan zou ik ook zeggen: nee. Althans niet op een manier die voor beiden even prettig is.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 18:29 #10 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Motor kabouter
Beste TA enthousiastelingen  :), wat een reacties. De boodschap is duidelijk, wij (ik en mijn vrouw) gaan geen TA delen (samen in dezelfde auto is al lastig, stoel, spiegels....alles moet je steeds verstellen). Bedankt voor jullie reacties, en tot de volgende post. Zoals al geschreven, morgen ga ik een TA bekijken, als de deal doorgaat zal ik mezelf daarna keurig voorstellen en lid worden van dit leuke forum. Vast een goed weekend.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2016 20:23 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Motor kabouter
een motor delen is sowieso niks, koop voor je vrouw ook een alpje. ook nog een redelijk goedkope oplossing is de zolen van je motorlaarzen bij een schoenmaker dikker laten maken, zadel dunner, veervoorspanning naar beneden en van voor ook iets laten zakken










Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2016 19:36 #12 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Motor kabouter
Intussen denkt Mevrouw aan een eigen TA aangezien ze wel bij de grond kan...zie foto.

On a bike no one ever asks are we there yet
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden