Toerenteller Transalp 600

22 nov 2016 19:25 #1 door Shenkie
Toerenteller Transalp 600 werd gestart door Shenkie
Hallo

Ik heb mijn oude tellerset ('87) vervangen door een nieuwer type. Alles werkt perfect op 1 ding na, de toerenteller. Deze werkt wel maar de naald komt veel te laat omhoog(stationair staat de naald op 0). Nu heb ik in de Haynes het elektrisch schema bestudeerd, de oude teller heeft 3 aansluitingen en de nieuwe 2. Bij het oude type gaat de kabel eerst door de 'ignition HT coils and spark plugs' en daarna naar de 'ignition control units'. En Bij de nieuwe teller gaat deze van de toerenteller direct naar de ignition control units.(zie foto's) Ook heeft een nieuwer type transalp maar 1 ignition control unit waar de oude er 2 heeft.

Kan het zijn dat die ignition coils of de extra ignition control unit werkt als een weerstand?

B.v.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2016 08:23 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Toerenteller Transalp 600
Tja dat krijg je als je iets verandert 8)

De  nieuwe teller is gebruikt vanaf  model jaar 1990 en gebruikte toen ook 2 cdi units dus daar kan het probleem niet zitten.
de enkele cdi unit is gebruikt vanaf 1994

de aansturing gebeurt vanaf de cdi

ik heb een schema van de cdi unit bijgevoegd

Bijlagen:

23 nov 2016 20:45 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Toerenteller Transalp 600

Geeft de TT ook bijv. maar de helft van de werkelijke toeren weer?

Ik heb met mijn AT wel eens gehad dat een weerstandje in de TT-unit zelf defect was en die gaf dan te weinig toeren aan. Heb ik zelf kunnen repareren voor 15 cent en wat vrije tijd  :)

23 nov 2016 20:52 #4 door Shenkie
Beantwoord door Shenkie in topic Toerenteller Transalp 600
Bedankt Waffie!

En die reactie had ik al verwacht, maar moet altijd iets te knutselen hebben he.

Ik kan van het schema niet heel veel maken, ik zie dat er veel weerstandjes inzitten. Ik denk dat ik probeer een kabeltje rechtstreeks van toerenteller naar de cdi te trekken.

Brombeer,  dat ga ik even controleren. Bedankt voor de tip!

24 nov 2016 20:13 #5 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Toerenteller Transalp 600
Als je nog een toerentellertje met 3 aansluitingen zoekt, laat maar weten. Ik heb nog een losse liggen.

“Never Stop Exploring”

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden