Lamp koplamp vervangen.

26 nov 2016 21:39 #1 door Steffie
Lamp koplamp vervangen. werd gestart door Steffie
Kwam er vanavond achter dat mijn dimlicht niet werkt.
Stadslicht en grootlicht doen het wel.
Neem dus aan dat het lampje defect is.
Kan ik deze zonder veel fratsen vervangen bij mijn xl650v of zullen alle kappen eraf moeten om er bij te komen?
Net even snel gekeken in het donker en ik zie een platsic afdekplaatje met twee boutjes sleutel 10 denk ik.
Deze dekt tussen de voorpoten de kuip af.
Als ik deze verwijder, kom ik dan zonder gepriegel bij de fitting van de lamp?

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 23:00 #2 door Raymond
Beantwoord door Raymond in topic Lamp koplamp vervangen.
Ik heb zelf een 600, weet dus niet hoeveel dat scheelt.
Afdek plaatje eraf en het is zo gepiept. Stekkertje eruit, rubber afsluiter verwijderen, ijzer spring beugeltje indrukken ( zijkant) dan lampje verwijderen. Ff prullen maar zo gedaan.
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2016 23:39 #3 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Lamp koplamp vervangen.
Als je inderdaad dat klepje weghaald kom je redelijk makkelijk bij de lamp. Net als bij de gemiddelde auto is de ruimte niet echt ruim, maar het is voldoende om je lamp te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2016 19:15 #4 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic Lamp koplamp vervangen.
Vanmorgen het afdek kapje los gehaald en mijn hand in het duister gestoken.
Geen stekker te voelen.
Wel een rubber met lipjes, maar geen beweging in te krijgen.
Morgen moet ik 06.00 beginnen dus dan moet de boel werken.
Motor zaak bij mij in de buurt gebeld en kon gelijk langs komen.
Kom daar aan en lever mijn sleutel in.
Kijk een beetje in de rondte bij de nieuwe motors en zie door het raam een monteur bij mijn Alpje staan en ......mijn koplamp brand
Monteur verteld me dat het de schakelaar naar groot licht kon wezen en spuit deze in met WD40.
Affijn jas dicht, helm op, handschoenen aan en de motor starten.
Verdomd dat die koplamp het weer niet meer doet.
Monteur weer erbij, motor naar binnen en 10 minuten later alles weer in kannen en kruiken.
Lampje bleek toch echt stuk echter de gloeidraad die gebroken was bleek toch weer contact te hebben gevonden.
Monteur verteld me dat het op zich een simpel klusje is, als je weet hoe het allemaal in elkaar zit.
Als je dat niet weet en het op gevoel moet doen, wordt het allemaal wat lastiger.
Laat ik nou s'morgen na 10 minuten totaal geen gevoel in mijn vingers meer hebben bij deze temperaturen.
Al met al,  20 euro verder, bakkie koffie in mijn mik en weer helemaal happy.
Ik kan morgen met een gerust hart naar mijn werk

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2016 20:20 #5 door marlene
Beantwoord door marlene in topic Lamp koplamp vervangen.
Zomervakantie 2014. Op de motor ( XL650) door Noorwegen. Prachtig, maar veel tunnels en regen/ grijze wolken....en dan gaat mijn koplamp stuk. alleen nog grootlicht, dus dat moet dan maar aan in die lange stikdonkere tunnels... ( sorry tegenliggers...) nieuw lampje gekocht en 's avonds op de camping aan de slag.
Nou heb ik toch hele kleine smalle handjes, maar de boel moet geheel uit elkaar om het lampje te kunnen vervangen. Door het rubber flapje aan de onderkant krijgen we het niet voor elkaar, dus ruit eraf, dashboard eruit. Wat een gedoe. Na een avond knutselen is het voor mekaar!!

Rijden we de volgende dag de tunnel in... blijkt de koplamp van de BMW van manlief stuk te zijn... haha
Weer een nieuwe lamp gekocht .gelukkig fixen we dat in 15 minuten op de parkeerplaats bij het benzinestation

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2016 08:27 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Lamp koplamp vervangen.
Sorry Steffie, per ongeluk je laatste bericht weggehaald. Inderdaad een goed idee voor een how to of sleuteldag!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 15:57 #7 door rudy
Beantwoord door rudy in topic Lamp koplamp vervangen.
is er ergens geen filmpje , hoe je die lamp moet vervangen? ik ben niet echt technisch maar wss is een filmpje toch duidelijk voor mij

grts Rudy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 19:09 #8 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Lamp koplamp vervangen.
zorg dat je goed zicht hebt door een zaklampje te gebruiken. Ik heb t laatst gedaan en t wijst zichzelf aardig, als je het goed kunt zien. Volgens mij was t zo: Van onder steek je je hand in de kap. Je trekt de rubberhoes van de fitting af, dan zit er een metalen beugeltje die je losklikt, dan met een kwartslag draai je zo de fitting er uit.

Succes.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 16:04 #9 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Lamp koplamp vervangen.
Mannen, het staat allemaal in het werkplaatshandboek beschreven en waarschijnlijk ook in het instructieboekje die bij de motor is geleverd.

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2023 11:27 #10 door Wessel
Beantwoord door Wessel in topic Lamp koplamp vervangen.
Weet iemand hoe dit ijzerdraad terug gezet moet worden, wat is een handige methode. Heb nu de voorruit en dashboard al los liggen.

Moet dat driehoekige vormpje aan de boven of onderzijde van de lamp?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden