Andere looks voor een TA 650

14 dec 2016 17:35 #1 door Derofun
Andere looks voor een TA 650 werd gestart door Derofun
Ik wil mijn TA een andere look geven. De kuipdelen van de 650 vind ik niet zo mooi. Passen de kuipdelen van een TA 600 erop?
Op internet vond ik kuipdelen van o.a. Perfect Fairings en Boano. Zijn er nog meer?

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 18:13 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Andere looks voor een TA 650

Passen de kuipdelen van een TA 600 erop?


Alles is passend te maken maar in dit geval zou je behalve de tank ook alle bevestigingen zoals gewei moeten vervangen.

Een eerlijk antwoord is dus NEE.  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 18:14 #3 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Andere looks voor een TA 650
of juist lekker veel eraf zoals bij deze 700

A M S T E R D A M
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 18:15 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Andere looks voor een TA 650
Transalp BARBAREN.
En ik maar proberen om er zoveel mogelijk originele te laten rijden. :'(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 19:02 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Andere looks voor een TA 650
*Haalt schouders op terwijl hij de zaag zet in het oude frame van Oldtimer. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 20:28 #6 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Andere looks voor een TA 650
verandering van spijs doet eten.


A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2016 22:46 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Andere looks voor een TA 650

Haalt schouders op terwijl hij de zaag zet in het oude frame van Oldtimer.


Met jou ben ik ook nog niet klaar vrind  :'(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 07:52 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Andere looks voor een TA 650
Makkelijkste optie is de 650 verkopen en een PD10 (of 06) kopen... Bespaart een hoop gedoe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 08:20 #9 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic Andere looks voor een TA 650
Zoiets als hieronder gaat het worden.

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 18:05 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Andere looks voor een TA 650
Ik kan me vergissen, maar is toch een standaard fiets met wat accessoires?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 18:10 #11 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Andere looks voor een TA 650
Wat vinden jullie van deze ombouw?

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 18:54 #12 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Andere looks voor een TA 650
gaaf wel, die witte, behoorlijk agressieve look.

Het zijn die soort van vooruitstekende tieten die de kuip van de 650 in sommige ogen minder mooi maakt.

Derofun, je hebt toch ervaring met wrappen? Daar kun je natuurlijk ook het uiterlijk behoorlijk mee veranderen. Weet je al wat je wil?

Ik zeg, meer er af ipv meer er op.

A M S T E R D A M
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 21:31 - 16 dec 2016 21:34 #13 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Andere looks voor een TA 650
Of zoiets  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 06:59 #14 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic Andere looks voor een TA 650
Ik wil dat mijn TA nog steeds op een TA lijkt, anders kocht ik wel een andere motorfiets. (die heb ik zelfs al in de vorm van een BMW GS 650 Dakar).
Hij moet hoger worden, dus andere vork en schokbreker. Dat geeft ook een stoerdere look. En i.c.m. andere banden wordt hij dan meer offroad-geschikt.
De in mijn ogen lelijke kuip wordt benadrukt door de knipperlichten. Een aftermarketkuip zonder knipperlichtuitsparingen heb ik al gevonden. Dan wordt hij ongeveer als de grijze hieronder (even afgezien van de tank).
Ja ik kan wrappen en spuiten. En ik denk dat ik kies voor een kleurstelling als de blauw-witte hieronder. De lijnen van de kleurbanen maken hem wat sportiever.

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 08:25 #15 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Andere looks voor een TA 650
Meer gedeeltelijk AT, maar deze heb ik ook altijd mooi gevonden....

Het idee voor verbinden tank en voorkant vind ik fraai... maar ja helemaal origineel heeft ook wat...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 18:17 #16 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Andere looks voor een TA 650
Om je alp te verhogen hoef je geen andere vork, er bestaan voorvorkverhogers. Andere achterveer/schokdemper is zowiezo een goed idee.

Verder kan je bij heel wat websites/bedrijfjes terecht voor zaken die je alp meteen een 'stoerdere' look zullen geven.

Wil je er trouwens ook echt verhard mee rijden, of streef je voornamelijk uiterlijk vertoon na (niet negatief bedoeld :) ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2016 21:28 #17 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic Andere looks voor een TA 650
35 jaar geleden zette ik een voorvork van een Suzukicrosser in mn XT en WPschokkers achter. Looks en gebruiksgenot gingen hand in hand. Ik kwam onlangs wel extenders voor een AT tegen, maar nog niet voor een TA. Maar nu ik een paar keer met de TA gereden heb, zie ik het nut van andere vering voor en achter wel in, in het terrein met mijn 100kg erop. Ik verwacht 30/70 verhard/onverhard met de TA te gaan rijden.

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 08:51 #18 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic Andere looks voor een TA 650
dit was 'm


Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 08:52 #19 door Derofun
Beantwoord door Derofun in topic Andere looks voor een TA 650
En dit is ‘m geworden.
Optisch valt natuurlijk de wrap op. Ik kocht via Ebay een paar kuipdelen voor een paar tientjes en wrapte die. De nogal aangetaste kroonplaat en vorkpoten heb ik gespoten en de dynamodeksel heb ik gepolijst. Er kwamen Motech-handkappen op en handvatverwarming van Oxford. Het schoeisel is van Heidenau, de Scout. Het carbon/kevlar-“ruitje” is van Boano en stuurt de wind perfect over me heen. Het roostertje voor de koplamp is van Africanqueens afkomstig.
Verder valt de onvolprezen carterbeschermer van Pim op en de Akrapovic uitlaat. Mile Pajic monteerde de uitlaat. Een lange demper met dikke doorlaat. Tot 4.000rpm is het een hele beschaafde diepe sound, niet veel rumoeriger dan de originele. I.v.m. de plaats van de uitlaat, verhuisden de knipperlichten.
Omdat er geen dynokit voor de 650 is, experimenteerde Pajic zelf met sproeiers en naalden (en een K&N filter) wat resulteerde in een toename van 7-8pk in het middentoerengebied.
Minder opvallend is –tot je erop gaat zitten- dat mijn Alp veel hoger is komen te staan. Voor kwam een extender van 2cm en met stuggere veren van WP nam de negatieve veerweg af, zodat hij 4cm hoger is geworden van voren. Op de achterschokker kwam een nokje van 1,5cm en samen met een WP-veer zorgt dat ervoor, dat hij 5cm hoger staat. Daardoor staat de Alp iets meer op de kop en dat vergemakkelijkt het gooien en smijten.
Rem- en schakelpedaal moesten worden aangepast, omdat de stepjes 5cm omlaag zijn gemonteerd. Daardoor is het zitcomfort (ik ben 190cm) enorm toegenomen, vergelijkbaar met m’n Varadero’s. Zowel op de weg, als in het terrein. En staand rijden in het terrein is eveneens enorm verbeterd.

In het terrein is m’n GS onder zware omstandigheden beter, mede doordat die op echte noppen staat. Op lange toertochten is de Varadero comfortabeler.
Maar voor m’n woon-werkverkeer en het ‘blokje-om’ is m’n Alp nu m’n torenhoge favoriet. Precies de echte all-road die ik wilde.

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2017 10:06 #20 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Andere looks voor een TA 650
Ik vind 'm leuk geworden Derofun  8) Dat Boano ruitje is toch écht wel mooi op een 650!
Heb je niet overwogen de tank ook te wrappen?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden