Accu of spanningsregelaar stuk ?

16 dec 2016 22:13 #1 door Simz
Accu of spanningsregelaar stuk ? werd gestart door Simz
Beste formum leden.

Vandaag na een rit van 10 km en 2 uur stilstand starte mij alp niet meer. Weinig prik en aanduwen en werd ik dus de startmotor.  Nou snel naar de box gereden en gaan meeten.

11.78 uit
11.71 contact  (afloop per sec naar 11.70
7.32 start motor  ( soms zelfs 5.62)
11.90 stationair na aanduwen ( loopt op 11.92 per sec
12.36  2.000 touren
12.70 3.000
12.80 4.00   
12.17 stationair
12.04 uit
8.0 startmotor
11.61 contact  ( aflopend )

Idee of het allen de accu is ? Of lijkt dit op de spanningsregelaar?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 22:20 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Ik denk alleen je accu, heb je een lader? Zou ik hem een nachtje goed opladen en dan nog eens proberen.

Regelaar die er de brui aan geeft geeft over het algemeen een veel hoger voltage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 22:49 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Overduidelijk de accu die de streep niet meer kan halen.
Weet niet wat voor accu je hebt, maar kijk ook eens naar het niveau van de vloeistof en de eventuele corrosie op de accu polen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 23:02 #4 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Duidelijk, Heren bedankt voor het snelle antwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2016 23:36 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?

Vuistregel voor gezonde accu's: volgeladen in rust (na 24u. of langer niet gebruikt) 12,6 tot 13,2V over de polen.

Accu en laadspanning moeten beide in orde zijn voor een betrouwbare meting van één van beide. Indien mogelijk, plaats anders eerst een leen-accu waarvan bekend is dat hij in orde is, en vol geladen.

Start, laat enige minuten lopen (bijladen na startontlading) en meet dan opnieuw de laadspanning over de accupolen.

Voor een Alp 600 mag die tussen 13,5 en 14,5V liggen, met de dimlichten aan (voor een Alp 650 iets hoger, tussen 14 en 15V, weenie welk tiepje jij hebt).


Succes, Bromz


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 14:13 #6 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Hallo mensen,
Nu heb ik dit weekend de accu aan de druplader van een mede alp rijder gehad.
Deze gaf aan dat de accu bij defect was. na een dagje staan kwam de accu er uit met een mooie 13 v
Nu hebben we hem er weer ingebouwd en startte de motor weer netjes. ik ben zelf nog steeds niet overtuigd van de werken van mijn spanningsregelaar en heb dus weer een meeting gedaan.

12.95 uit
12.80 contact
12.80 stationair
12.68 dimlicht (Aflopend)
12.06 xenon
13.00 2000 toeren ( oplopend)
15.80 4000 toeren ( oplopend)

Wat denken jullie? is dit normaal of niet?

wat denken jullie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 14:45 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
:D

een laadspanning 15.8 en rising..... helemaal verkeerd. regelaar probleem,

en een rust spanning van de accu zegt niets over het te kunnen leveren van vermogen (120-150 amp)

bij twijfel vervangen



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 17:18 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?

bij twijfel vervangen


Dat geld in dit geval voor beide. Aannemelijk dat door de defecte SR ook de accu de geest heeft gegeven.
Bij het plaatsen van de nieuwe SR de laadspanningen uiteraard eerst controleren.

Spanning meten in rust
Dan de accu een dagje onbelast laten staan en opnieuw meten.
Veel spanningsval = defecte accu.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 19:31 #9 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Top gaan we doen. Oltimer heb jij er nog 1 liggen voor een alp uit 88 ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 19:43 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Accu of spanningsregelaar stuk ?
Denk het wel.
Voor zover ik weet zijn ze vanaf 1987 hetzelfde gebleven.
Toch graag even het nummer melden.

Doe maar via PM.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden