Een ezel stoot zich in het algemeen geen twee keer aan dezelfde steen..accu leeg

19 dec 2016 11:55 - 19 dec 2016 18:44 #1 door Janno
Nauw, deze ezel wel. :-[
Als je 's avonds naar huis wilt gaan en er achter komt dat je 's morgens met je duffe hoofd weer vergeten bent de handvatverwarming uit te zetten!
Eerste keer de motor maar het kantoor binnen gereden en met openbaar vervoer naar huis gegaan (leuk al die gezichten als je met een motorpak e.d. in de metro zit  :-[ ) en de volgende dag de druppellader meegenomen.
Tweede keer gelukkig collega's aanwezig en met veel moeite uiteindelijk via een autoaccu de motor aan de praat gekregen.
Laatste keer, ... met ervaring ondertussen..., een andere collega met werkbus ernaast en binnen enkele minuten draaiend.

Dus dit mag niet nog eens voorkomen... 8)

We hebben de tweede keer de motor geprobeerd te starten door aan te duwen.  Twee collega's aanduwen en dan met vaart de koppeling los. Helaas dat werkt niet (1e, 2e en 3e versnelling geprobeerd). Wiel blokkeert gelijk en je staat ook heel snel weer stil.

Vraag 1: Hoe kan je de motor weer starten als de batterij leeg is en geen collega/auto/anwb/... in de buurt is?
Heeft  iemand ervaring hiermee?

Vraag 2: Omdat ik niet meer wil dat de accu leeg getrokken wordt, wil ik de handvatverwarming achter een relais zetten dat uitgaat zodra contact uit is. Gekeken in het elektrisch schema en er is een OPTION stekker aanwezig voor extra zaken.
En deze gecontroleerd en nagemeten en hierop zit inderdaad een draad die afschakelt.
Maar welke merk/type stekker is?  Zodat ik deze kan bestellen. En welk merk/type relais raden jullie me aan om te schakelen?


bvd,  Jan
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 12:02 - 19 dec 2016 18:45 #2 door PimW
Ik heb mijn 600 wel aangeduwd, gewoon alleen maar lukt me niet altijd. Met hulp eigenlijk wel altijd.
Maar dat ding heeft carbs, de 700 heeft injectie toch?

Maar ik heb alles over het contact geschakeld dus komt niet vaak voor.

Ik denk dat je het hier even moet zoeken voor de juiste connector: www.rdae.nl/multistekkers/honda-connectors-28-mm/ , relais kun je daar ook wel vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 12:53 - 19 dec 2016 18:47 #3 door Janno
Ja, de 700 heeft injectie.

Zal straks eens bij rdea.nl kijken of ik de stekker kan vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 13:34 - 19 dec 2016 18:46 #4 door Waffie
er zijn echter ook andere mogelijkheden

de plus draad gebruiken  die de remlichtschakelaar voedt is de meest simpele

andere mogelijkheid  is een schakeling aanbrengen die uitschakelt bij een bepaalde Volt  drempelwaarde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 14:09 - 19 dec 2016 18:46 #5 door Janno
Draad van de remlichtschakelaar is ook een mogelijkheid.  Maar de regelaar van de handvatverwarming zit vlak bij de OPTION stekker, dus vind ik dat de netste manier van aansluiten.

Blijkt dat de stekker wel een of andere exoot is, dus qua kosten is de oplossing van Waffie wel de beste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 15:45 - 19 dec 2016 18:46 #6 door robgoesdakar
Of je zet gewoon nieuwe stekkers voor een paar euro...

Dus die option stekker eraf knippen, of de stekkertjes eruit frunneken en in de niewe 'standaard' stekker steken.
Heb hier anders nog wel iets liggen ... geloof ik...

Of je neemt een startaccu mee, werkt prima, past in topkoffer en je kunt er nog je telefoon/ipad e.d. mee opladen ook  :angel:
( -- deze deze heb ik zelf al een aantal keren gebruikt toen mijn eigen accu van de 700 op was en de nieuwe accu nog niet binnen -- )

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 15:57 - 19 dec 2016 18:46 #7 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2016 22:54 #8 door The Headless Horseman
@Rob: handig zo'n ding  8) Moe'k ook nog 's hebben  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 09:17 #9 door *thomas*
Aanlopen? Doe ik met mijn xt660z ook af en toe, is ook injectie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 10:52 #10 door Janno
Aanlopen/aanduwen lukt dus niet.  Wiel blokkeert gelijk zodra ik de koppeling loslaat. Ongeacht welke versnelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 19:18 #11 door kees

Vijfde versnelling nemen. Kun je ook gewoon even proberen met iemand als je nog géén pech hebt  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 20:37 #12 door Janno

Vijfde versnelling nemen. Kun je ook gewoon even proberen met iemand als je nog géén pech hebt  ;)

Dat ga ik zeker proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 20:50 #13 door Janno
Niks geen moeilijke toestanden.  Ik ben naar de Honda dealer gegaan en gevraagd of ze zo'n stekker hadden. En ja hoor, hij had er nog wel 1 liggen (gebruikt, maar dat maakt niet).
Kabel van de handvatverwarming daarin gestoken en aangesloten, en het werkt.  Geen relais en zekering nodig, schakelt netjes aan/uit via de sleutel nu.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 dec 2016 23:13 #14 door kees

Dat ga ik zeker proberen.


Ja toch? Als dat nou wel lukt ben je lekker rustig als je zoiets weer overkomt  :)


Top met die stekker. Mooi altijd, zo'n onverwachts makkelijke oplossing  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.205 seconden