Gezien worden!

23 dec 2016 22:42 #1 door Gilbert N
Gezien worden! werd gestart door Gilbert N
Vandaag een valbeugel met led verstralers gemonteerd op mijn transalp 650!
Vet toch?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 06:17 #2 door alain
Beantwoord door alain in topic Gezien worden!
Mooi!

Ik heb ook een Led-verstraler liggen, maar moet hem nog monteren. Wat zou de beste plaats zijn om hem te monteren? Hoog of laag?

Iemand ervaring hiermee. Ik wil hem plaatsen met een RAM-mount, zodat ik hem ook elders kan gebruiken en ook bvb in geval van panne.


XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 13:46 #3 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Gezien worden!
Ziet er mooi uit, Gilbert!

@Alain Ik denk dat ze zover mogelijk van de koplamp moeten zitten, dus laag. Dan vallen ze het meest op.

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 16:36 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gezien worden!
Verlichting op deze manier is niet toegestaan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 16:48 #5 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic Gezien worden!
Maar dit is dagrijverlichting!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 17:04 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gezien worden!
Ik zie je dimlicht ook branden en dat mag niet bij drl

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 18:08 #7 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic Gezien worden!
Klopt, officieel mag dit niet worden gevoerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 18:17 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gezien worden!
En dan moet er ook nog een code 'drl' in het glas van je lampen staan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 dec 2016 19:00 #9 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Gezien worden!
Ik zou ze aan de binnenzijde van de beugels zetten. Minder kwetsbaar.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2016 21:03 #10 door Gilbert N
Beantwoord door Gilbert N in topic Gezien worden!
Ik was aanvankelijk ook van plan om ze aan de binnenzijde van de valbeugel te plaatsen. Dan zitten ze inderdaad wat minder kwetsbaar. Maar aan de buitenzijde vond ik net wat mooier. Wie weet kom ik er nog op terug!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2016 23:11 #11 door tigger
Beantwoord door tigger in topic Gezien worden!

Rij zelf ook met DRL. Heb de originele richtingaanwijzer lampjes vervangen voor combi LED's, fel wit / oranje. Doe je de richtingaanwijzer aan dan gaat een witte LED uit en de oranje LED knipperen.
Sinds ik dit heb heb ik niet het idee dat ik meer opval. Wees je ervan bewust dat het gros van de andere verkeersdeelnemers gewoon niks ziet. Dan heb ik het nog niet eens over al die zaken die afleiden zoals smartphones, navigatiesystemen, sigaretje rollen, lezen achter het stuur, etc.

Extra verlichting, fel gekleurde hesjes, etc. Leuk maar defensief rijden is nog altijd het beste. Neemt niet weg dat een paar extra lampjes wel mooi staan op de motor of het nou wel of niet mag.


Voor mensen die je niet willen zien helpt niets, maar extra lampen helpen wel  in de schemer of in het donker om je beter herkenbaar te maken als motor and niet als auto met een kapotte koplamp. DRL op een motor mag je ook niet voeren als je je gewone verlichting aan hebt (net als in de auto), extra koplamen  gelukkig wel, net als mistlampen voor en achter. De mistlampen uiteraard als de omstandigheden daar naar zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 dec 2016 23:52 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gezien worden!

Voor mensen die je niet willen zien helpt niets, maar extra lampen helpen wel  in de schemer of in het donker om je beter herkenbaar te maken als motor and niet als auto met een kapotte koplamp. DRL op een motor mag je ook niet voeren als je je gewone verlichting aan hebt (net als in de auto), extra koplamen  gelukkig wel, net als mistlampen voor en achter. De mistlampen uiteraard als de omstandigheden daar naar zijn.


een motorfiets mag maar 2 koplampen hebben en geen mistlampen aan de voorzijde. Als je motor van voor 1 november 1997 is mag je aan de voorzijde 1 richtlicht en 1 bermlicht voeren. 1 mistlamp achter mag wel.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 dec 2016 10:45 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gezien worden!
ik heb die info van rdw ( mirrer.nl/wp-content/uploads/2011/02/voe...eisen-motorfiets.pdf ) maar ik lees elders in een wettekst dat mistlampen wel zou mogen aan de voorkant.  ::)  onduidelijk voor mij.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 12:33 #14 door Joxer
Beantwoord door Joxer in topic Gezien worden!

een motorfiets mag maar 2 koplampen hebben en geen mistlampen aan de voorzijde. Als je motor van voor 1 november 1997 is mag je aan de voorzijde 1 richtlicht en 1 bermlicht voeren. 1 mistlamp achter mag wel.

Klinkt plausibel en ik dacht ook dat het zo was.
Ik heb dezelfde oplossing als Gilbert en heb aan de plaatselijke bromsnor gevraagd of het was toegestaan.
Hij zag geen enkel bezwaar mits de leds maar niet hinderlijk zijn voor het overige verkeer.
Het verhoogt de zichtbaarheid immers zeer en dat is waar het om gaat in het verkeer, aldus  C:-)

Honda Varadero XL1000VA (2004)
Vroeger: Honda Transalp XL650V RD11 (2005) Honda Transalp XL650V RD11 (2006)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 dec 2016 13:23 #15 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Gezien worden!
Probleem met de gemiddelde bromsnor is dat die gemiddeld niet precies op de hoogte is dus dat biedt ook kansen  ;D
Geen hinder veroorzaken is er 1 die vaak goed werkt.

De gemiddelde bromsnor weet vaak nog wel te bedenken dat dagrijverlichting een standje lager moet gaan branden zodra het dimlicht wordt ingeschakeld. Er schijnen schakelingen te bestaan die dat keurig voor je regelen.
Tijdens de snertrit sprak ik een clublid op een CRF1000 uit Hardinxveld die een dergelijke schakeling op zijn nieuwe AT had gebouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.125 seconden