- Berichten: 35
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het kan voorkomen dat de voorveren iets zijn doorgezakt en maar in jouw geval schrijf je dat je zeker 20.000km geen onderhoud aan de vork hebt gepleegd daarom denk ik eerder dat de voorvorkolie "op" is.
Deze olie heeft niet het eeuwige leven.
Je kunt controleren of veren vervangen noodzakelijk is door de veren op te meten.
Nu moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat progressieve veren fijner aanspreken, en ze de wegligging ten goede komen.
Een set veren van Hagon incl olie komt op 105 euro voor de XL650V ( locatie Elburg)
Het is zeker goed te doen en het vervangen van de veren is niet meer werk dan het onderhouden van de voorvork.
Er zijn wat aandachtspunten de meeste staan in Haynes vermeld.
Een momentsleutel is aan te raden, het zullen er 2 of 3 zijn.
Dit heeft te maken met de uiteenlopende momenten van b.v. de remklauwen, vooras, stroppen van de kroonplaten.
Je kunt altijd bij 1 van de zelfsleutelgarages terecht. ( Elburg, Sprundel, Alphen a/d Rijn)
Hier vind je naast begeleiding ook al het speciale gereedschap.
Groet Hans
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik zie dat je linkervorkhoes kapot is, ik weet niet hoe lang dit al is maar hier komt rommel door naar binnen en zou je kering kunnen doen lekken, minder olie in de vork, minder demping, blabla
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb een donkerbruin vermoeden, dat je het in je vering cq. vorkolie moet zoeken. Op m'n ene Varadero heb ik ook 'n Heed-crashbar. Vorken 1cm doorgestoken, maar krijg onder geen beding schade aan m'n spatbord. Heb wel verse vorkolie en Hyperpro-vering.
Op m'n TA 650 heb ik geen crashbar. Maar het viel me wel op, dat hij een enorme negatieve veerweg had (gekregen). Dus in rust zakte hij al ver in de vering. En bij hard remmen werd het een soort duikboot.
Verse vorkolie hielp 'm al een eind omhoog. White Power maakte het helemaal af.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.