Toerental blijft hoog "hangen"

23 feb 2017 17:37 #1 door ron.zon
Toerental blijft hoog "hangen" werd gestart door ron.zon
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een xl650v rd10. Onlangs heb ik de inlaatrubbers en de mengselschroeven vervangen en de carbs helemaal gereinigd. De fiets rijdt weer als een zonnetje, maar er doet zich een vreemd probleem voor. Zodra ik tijdens het rijden mijn gas los laat om op of terug te schakelen, blijft het toerental enkele seconden hangen. Bij warme motor stijgt het toerental zelfs enigszins. Wie weet wat wat er aan de hand is, ik zit inmiddels met mijn handen in het haar.

Alvast bedankt, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2017 19:12 #2 door Sopa
Beantwoord door Sopa in topic Toerental blijft hoog "hangen"
er vanuitgaande dat de afstelling ok is: misschien trekt ie ergens valse lucht.

Met de brommers doe ik altijd de 'deo-test'. Je pakt een spuitbus deo of remmenreiniger en spuit (terwijl ie stationair loopt) op de plekken waar ie valse lucht kan trekken. Gaat de motor anders lopen (stijgen of zakken in toeren), dan zit daar je lucht lek.

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2017 19:14 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Toerental blijft hoog "hangen"
Mijn eerste gedachte is dat de gaskabel niet lekker terug komt.
En anders blijft je gasnaald die ff blijft hangen, of niet lekker terug komt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 feb 2017 20:22 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Toerental blijft hoog "hangen"
lijkt mij dat de mengsel schroeven niet goed staan, zie wph, en je schrijft dat je die hebt vervangen, weet je zeker dat de o ringetjes, metalen ringetje en veertje goed zit

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 09:12 #5 door ron.zon
Beantwoord door ron.zon in topic Toerental blijft hoog "hangen"
Ik weet zeker dat er geen valse lucht wordt aangezogen of dat de gasnaald blijft hangen.
Zou het eventueel nog een elektrisch probleem kunnen zijn? De gasklepsensor of dergelijke?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 09:53 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Toerental blijft hoog "hangen"
nee dat verwacht ik niet,

het is mijn verwachting dat de synchronisatie in combinatie met de lucht mengsel niet  goed staat

zou hier opnieuw aandacht aan schenken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 12:07 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Toerental blijft hoog "hangen"

Ik weet zeker dat er geen valse lucht wordt aangezogen of dat de gasnaald blijft hangen.
Zou het eventueel nog een elektrisch probleem kunnen zijn? De gasklepsensor of dergelijke?

Dan ga ik met Ad mee....., nog even opnieuw kijken naar het synchroon en de afstelling.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2017 17:22 #8 door ron.zon
Beantwoord door ron.zon in topic Toerental blijft hoog "hangen"
Nou Ad en Rob...de carbs staan inmiddels perfect synchroon en de luchtmengschroeven hebben op ieder mogelijke stand gestaan, maar het haalt allemaal helemaal niets uit. HeeeeeeellllP!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 08:51 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Toerental blijft hoog "hangen"
- choke kabel/plunjer (en controleer ook even of deze goed in het 'splitter blokje' zit)
- en (maar dat is omdat ik het zelf niet gezien heb) twijfel nog aan het terug komen van je gasnaald

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2017 09:34 #10 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Toerental blijft hoog "hangen"
je probleem is simpel,
1 cylinder trekt de andere mee  echter in dit geval houdt hij hem tegen en vandaar stalking.

Ik hoop dat je de sproeiers hebt gecheckt op maat voering (kan verschillend zijn geweest tussen de voorste en achterste carb) alvorens terug te plaatsen.
de choke is dan ook mogelijk
dit kun  je controleren door ze los te maken van de bediening  aan het stuur en te proberen wat de gas reactie is.

mocht je  er er niet dan nog niet uitkomen 

dan zal een 4 gas meting op zijn plaats zijn omdat je dan echt kunt zien wat het mengsel doet en daarmee is diagnose waar te zoeken eenvoudiger dan via dit forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden