spanningsloos

27 feb 2017 17:36 #1 door Sandor
spanningsloos werd gestart door Sandor
Ik ben even de weg kwijt.
Ik wil mijn 12v aansluiting vervangen voor een usb aansluiting. Stelt niks voor toch! Stekkers van de aansluiting af en op de usb aansluiting gezet. Niets spannends aan.
Nu is er toch op de een of andere manier sluiting geweest. Niets werkt meer!
Alle zekeringen zijn goed, maar als ik de sleutel omdraai blijft alles spanningsloos.
Heb ik een zekering gemist?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 17:59 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic spanningsloos
Op het startrelais zelf, de hoofdzekering. Naast de accu ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 18:02 #3 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic spanningsloos
Ja, das een goeie!
De enige die ik niet heb door gemeten.
Maar als deze kapot is, is dan alles spanningloos?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 18:26 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic spanningsloos
Ja. En meten is weten. Niet alleen kijken dus

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 18:50 #5 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic spanningsloos
Hoofdzekering lag er inderdaad uit.
Nu blijf ik wel met een raadsel achter.
De 12v aansluiting gaf 12v aan. Ik haal de aansluiting eraf en plaats een 12v usb aansluiting erop.
Zekering springt kapot. Deze vervangen en wat blijkt, er staat niet meer dan 1,8v op de usb aansluiting.
Heb ik dan met een aardingfout te maken, en is dit mogelijk de oorzaak van de kortsluiting?
+ aansluiting van de usb aansluiting geeft wel 12v op een ander aardpunt, dus een ander aarding maken.
Eh..... Volgens mij beschrijf ik net de oorzaak en de oplossing of niet?

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 19:04 #6 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic spanningsloos
Marien,
Zekeringen meet ik altijd door.
Ik heb die vergissing al eens eerder gemaakt! Hele middag suf gezocht naar een storing, waarbij de zekeringen er goed uit zagen, maar er toch eentje, na doormeten, kapot bleek te zijn.
Die fout maak ik nooit meer! ( hoop ik ;))

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 19:51 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic spanningsloos

Eh..... Volgens mij beschrijf ik net de oorzaak en de oplossing of niet?


Lijkt inderdaad op een aarding probleem.
Voor alle accessoires trek ik meestal een dikke draad vanaf de accu of vanaf het aardpunt onder de buddy naar voren.
Rechts naast de teller waar de aansluiting zit van het contact.
Daar pik ik de geschakelde + dan op voor verdere verdeling.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2017 20:36 #8 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic spanningsloos
De bekabeling voor de 12v aansluiting is door mijn voorganger erop gezet.
Ik ga deze maar eens opnieuw aanleggen.
Ik heb bij het aansluiten van een voltmeter op het dashboard een nieuw aardpunt aangelegd. Kan ik deze voor de 12v ook gebruiken.

Thanks voor het meedenken!

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.220 seconden