Xl600v start niet en brandstof komt uit luchtfilterhuis.

02 mei 2017 17:42 #1 door Trailrider
Balen ....
Ik heb het forum doorgespit .....  allereerst wilde de motor niet starten en viel hij gedurende starten uit neutraal.
Er kwam toen ook na starten brandstof uit filterhuis zetten .

Dus na advies van dit forum ..dan maar een nieuwe neutraal schakelaar erin gezet ..
en ik had verwacht dat er tijdens vervangen van de schakelaar olie uit zou lopen .het was meer een brandstofmix of zo ..klopt dat wel ?

Ah fijn ...na vervanging viel hij gedurende starten niet meer uit neutraal en na  na een minuut draaien valt hij uit  (verzoop hij ??) .... en nu ...niets meer .!
Hij pikt niet op en er komt weer brandstof uit filterhuis vandaan.

Nog proberen te starten met brandstof kraan dicht en gas open ..... nog niets ..
De tank is wel redelijk leeg en heeft een 1/2 jaar niks gedaan ... toch een vocht issue ?

Ik hoop op een  tip ..... anders laat ik hem ophalen  !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 18:21 #2 door Trailrider
Hiervoor dacht ik dat het een accu probleem zou zijn dus probeerde ik de accu .. dat had geen resultaat dus de oude accu weer erin gezet .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 18:35 #3 door Jan F.
Klinkt alsof er in één van de carburateurs een vlotternaald niet meer afsluit en dus de carb overloopt.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 19:15 #4 door Trailrider
Daar was ik al bang voor ..... de hele zooi eraf halen !
Met mijn herniaatje ....die ook nog in de revisie zit ...... ben ik daar niet blij mee !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 19:23 - 02 mei 2017 19:26 #5 door Oldtimer
weet niet waar je woont maar helpende hand kan ik leveren.
Moet dan wel in Duiven.
Ik denk dat je kraan blijft doorlopen in verband met een probleem met de vacuüm.
Wanneer de motor dan op de zij-standaard staat loopt de benzine via de kleppen in het blok en heb je brandstof in de olie,
Het restant loop uit het luchtfilterhuis naar buiten.
Ik garandeer je dat benzine in plaats van olie niet echt een smerende werking heeft.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 20:10 #6 door Waffie
:D
oldtimer heeft het ei echt gevonden

ik heb er ervaring mee,

om diagnose te stellen  kun je de vacuum slang lostrekken en je zult zien dat via die slang de brandstof je blok insijpelt
een defect membraan in je benzine kraan is hier debet aan,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2017 20:12 #7 door Oldtimer

oldtimer heeft het ei echt gevonden


En Pasen is allang voorbij.  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 13:24 #8 door Trailrider
Bedankt voor de aanbieding ...
Maar ik heb geen auto ....wel  2 alpjes  :D  dus achteraan slepen lijkt me een uitdaging  C:-).
Ik hoop dat het blok  de starten heeft overleeft.  ??? Met brandstof  gedurende lange tijd in het blok krijg ik daarmee een hoop puin ....afdichtingen enz.
Is het nog waard om daar aan te beginnen of is het einde Alpje  :-X.

Bedankt voor de support .





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 13:26 #9 door Trailrider
Ik woon om  de hoek van Schiphol ..... dus als iemand een idee heeft.
Anders ga ik naar mijn hulp in nood ....motorzaak .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 13:45 - 03 mei 2017 13:55 #10 door honda2x
trailrijder

Het antwoord is eigenlijk al geven dus even de tank eraf  benzine eruit en de kraan nakijken  :) dan doorlopend na de rest
dus als er benzine in het blok zit alles aftappen en nieuwe motor olie erin en dan kijken of  er geen rare geluiden uit het blok komt .

Maar als dat niet gaat vanwege de hernia  is misschien ophalen toch het beste  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 16:02 #11 door Oldtimer
Zoals al gezegd,
De oorzaak is al gegeven en als je het zelf niet kunt oplossen zul je inderdaad een motorzaak moeten bellen.
Misschien is een van onze clubdealers bereid om je motor op te halen. Ad, Rob of Hans.
Of het zin heeft weet je pas als de boel weer in orde is gemaakt. De kosten van reparatie van de oorzaak zijn niet zo hoog.
Brandstofkraan eventueel vervangen !
Het niet meer starten had te maken met brandstof boven op de cilinders dus de boel verzuipt helemaal

Brandstof in het blok hoeft niet meteen desastreus te zijn, maar het moet er wel compleet helemaal uit.
Alleen van starten en kort lopen overlijd het blokje niet.

Alles bij elkaar lijkt het me prima te doen, en ik zou eerst de oorzaak oplossen en dan verdere stappen.
Daarvoor moet er wel een en ander uit elkaar worden gehaald.
Dus
1    Brandstofkraan repareren of vervangen
2    Olie aftappen en filter verwijderen.
3    Luchtfilter schoonmaken.
4    Nieuwe filter en olie vullen.
5    Bougies eruit draaien en de motor een aantal keren rond starten.

Als alles weer schoon is , opgebouwd en olie is gevuld kun je voorzichtig starten.
Wanneer de motor stationair loopt hoor je wel of je schade hebt of niet.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Suc6 in elk geval




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 16:45 #12 door Trailrider
Ik heb ziitend op mijn kont ....(beter voor mijn rug  ;) ) de Vacuum slang losgehaald .
Daar kwam geen druppel uit (das mooi) ... klep open en op reserve gezet en nog steeds geen druppie brandstof ..dus die afdichting werk nog .

Nu wordt het dus waarschijnlijk wat meer demonteer werk ..... De Carbs openhalen en schoonmaken .
Ik ben bang dat daar eerst het zadel en de tank er voor af moet .... heb ik al eerder gedaan ..
Dan de Airfilter eraf...nu maar hopen dat ik geen speciaal gereedschap nodig heb .
Bij mijn werkgever heb ik luchtcompressor .... om die zooi door te blazen .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 16:48 #13 door Trailrider
Toch mooi dat ik het haynes book 2de hands kon overnemen en terug vinden.  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 17:46 #14 door PimW
Je hebt geen speciaal gereedschap nodig, een sleutel 10,12 en een kruiskop schroevendraaier zijn volgens mij voldoende. Als je de gaskabels met beugeltje van de carburateurs wilt halen heb je een set kleine steeksleutels nodig, 8 en 6 oid. De choke haal ik los met een tangetje (het is maar plastic).

Als je brandstofkraan niet doorlaat via de vaccuumslang zal er zoals Jan opperde mogelijk een vlotter blijven hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 18:14 #15 door Trailrider
Nou dan filterhuis dat was effe kijken zeg  :D.
Maar ja ....die ligt er vanaf .....! effe uitstrekken .  8)
Ik kan wel zien dat er een laag brandstof in het luchtfilterhuis staat .

Nu heb ik 1 van de deksels van de carbs er vanaf ... ziet er redelijk schoon uit .
Niks beschadigd piston/diaphragm onbeschadigd en jet naald o.k. 
Bij de andere Carb kan ik moeilijk bij maar ik kan wel zien dat ik de piston gewoon op/neer kan bewegen via lucht inlet.
Is het  nodig om de Carb eruit te halen ..en te kijken hoe het met de Float Chamber en Naaldklep staat ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 18:18 #16 door PimW
De vlotternaald zit aan de onderzijde van de carburateur en juist dat kleine rotding veroorzaatk vermoedelijk je strubbelingen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2017 18:30 #17 door Trailrider
Jammer Pim ....
Nou dan maar doorgaan ..dat hele zooitje eruit... 8)
Bedankt ...  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2017 18:48 #18 door Trailrider
Nou dat was me het gevecht wel ... een schroef van de klamp van de inlaat naar de motor op het nippertje kunnen losmaken (2uur).
Daar moet ik een ander voor zoeken ....kaduuk.  :-\

Dan die 2de choke aansluiting ...what a bitch (1uur).  8)

Het boven deksel eraf gehaald en geinspecteerd ..beiden netjes . de onderdekseld er vanaf gehaald en geinspecteert ..zien er ook netjes uit.
Schoongemaakt met schoon doekje en doorgeblazen met mensenlucht  .. en weer in elkaar gezet .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2017 19:03 #19 door Trailrider
Ik heb al hier naar gekeken ....  www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=4573.0
Bedankt voor de mooie pics ..maar ik kan nog niets vreemds vinden ...
Een revervoir maken die aansluit op de carbs en kijken of het niet lekt ???
Ik ga even naar youtube kijken voor een videootje daarover ..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2017 19:06 #20 door Trailrider
Wel jammer dat Bas uit doha nooit een berichtje heeft teruggestuurd ..wat de oorzaak was . ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden