verschillende carburateurs pd06

08 mei 2017 12:32 #1 door stamtrans
verschillende carburateurs pd06 werd gestart door stamtrans
hallo ik heb een andere blok in mijn transalp gezet nu zit daar een carburateur op waar ook een stekkertje op kan aan de zij kant , maar op mijn bekabeling zit niet zo een stekkertje.
Moet ik nu deze carburateur die origineel bij blok zat monteren  of kan ik beter mijn oude carburateur er weer op zetten dus degene  zonder dat stekkertje.

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 12:43 #2 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verschillende carburateurs pd06
Dat stekkertje is een gasklep positie sensor die op latere modellen aan dde ontsteking informatie over de stand van je gashendel doorgeeft. Jouw motor heeft een ontsteking die daar niets mee kan maar verder is er aan de werking van de carburateurs niets anders.

Echter, er kunnen door de jaren heen aanpassingen aan de carburatie doorgevoerd zijn, bijvoorbeeld andere sproeierbezetting, doorlaat etc. Volgens mij zou het gewoon moeten werken maar misschien dat je even wat af te stellen hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 13:41 #3 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic verschillende carburateurs pd06
ok bedankt

ik zet eerst wel even de carburateur erop met het stekktje dus dit met het blok mee kwam.

ik llat het nog wel even weten wat de ervaringen waren

gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 14:26 #4 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verschillende carburateurs pd06
Dat zou goed moeten lopen, als het blok bij de carbs hoort.

Misschien wist je dat al maar, zit je dan niet met een verschil in de ontsteking van het blok en de motor? PD06/PD10 hebben niet allemaal hetzelfde aantal pulsgevers. Je moet daar misschien nog wel eea voor overbouwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2017 15:01 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic verschillende carburateurs pd06
mijn advies is om je eigen carb er op te zetten

zeker als daar verder geen problemen mee zijn geweest.
en zoals Pim schrijft :controleren of de bedrading van de pick up spoelen overeen komt met die van je eigen bedrading

of 2 draden of 4 draden
mogelijk moet je deze intern uitwisselen ,deze zitten achter het koppelingsdeksel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2017 22:05 #6 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic verschillende carburateurs pd06
ok daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden ,
ik dacht koop gewoon ff een ander blokkie en klaar is kees

heb dus even gekeken het oude blok (blok nummer pd06e-2400360) heeft 4 draden en het nieuwe blok (blok nummer pd06e-2800317)
heeft 2 draden dus wat moet ik nu precies overzetten

gr jaap stam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2017 22:31 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verschillende carburateurs pd06
Rechter carter deksels verwijderen en dan zitten er op de krukas in je nieuwe blok 1 pick-up spoel en in je oude blok zitten er twee.

Die spoelen zien eruit als zwarte blokje, maar als je de draden volgt kan het niet missen.

Ik weet niet of ze gelijk zijn, dus voor de zekerheid wissel je de éne in het nieuwe blok om met de twee van je oude blok. Misschien even markeren welke aan welke kant hoort (zou verschil kunnen uitmaken maar ik weet niet wat de CDI precies met de informatie doet).
Ok zul je zien dat er op de krukas een krans zit met vingers, die dan voor de pick-up spoelen langsdraait. Die moet je mee wisselen.

Volgens mij ben je er dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2017 09:21 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic verschillende carburateurs pd06
Zowel de vingers als de opnemers moeten inderdaad vervangen worden.

In dit topic kun je zien waar het om gaat.
De boutjes van de spoelen en van de beugel wel met loctide vastzetten.

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topi....msg147373#msg147373

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 08:53 #9 door stamtrans
Beantwoord door stamtrans in topic verschillende carburateurs pd06
bedankt

misschien een beetje off topic maar ik ga ook de kabelboom vervangen is het dan misschien een idee om een kabelboom van 1997 te monteren dan hoef ik het blok niet aan te passen, en kan ik ook de nieuwere carburateurs monteren.

Wat komt er dan allemaal nog meer bij kijken wat ik dan moet aanpassen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2017 09:13 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic verschillende carburateurs pd06
Afhankelijk van het bouwjaar van je alp moet je.
Ook :
de bobines  vervangen en het plaatsen ervan is niet zomaar geregeld.
Ook :
een aantal stekkertjes passen niet 1 op 1, en zul je moeten aanpassen.
Ook :
de plek waar de stekkers vast zitten in het subframe is anders en past niet altijd.
ook :
in plaats van 2 cdi's heb je er dan nog maar 1

Kortom, de kortste klap is de opnemers vervangen en dat met de bestaande kabelboom te monteren.
De nieuwe carb kun je wel gewoon monteren want ook zonder gasklepsensor aansluiting werkt hij gewoon.
Verder is hij gelijk aan de oudere types.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.138 seconden