TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar

27 mei 2017 17:34 - 03 juni 2017 15:58 #1 door TransAlp.se
TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar werd gestart door TransAlp.se
Hoi,
Nieuw op het forum maar met een oude TA, een PD06 van 1990.

Net een verse OSCO in de brievenbus gevonden, vervolgens op het forum gekeken naar de beste plaatsing maar helaas zonder resultaat. Iedereen heeft het erover maar ik vind niets over plaatsing. Wel een vraag van iemand anders maar geen antwoord.

Wie kan mij op weg helpen?

Groet,
Transalp/Sweden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2017 17:48 #2 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar
heb zelf een Varadero... vondt het wel ff leuk te zoeken voor je
misschien ter inspiratie :)

transalp.org/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=6463

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2017 18:00 #3 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar
Mijn Osco zit onder de vuldop van de koelvloeistof:
Er moet wel meer olie in want nu blaast de Osco vooral bellen.  :angel:


She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2017 20:13 #4 door TransAlp.se
Beantwoord door TransAlp.se in topic TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar
Huibje:  :-)  veel te creatief die Russen!

Grubs: ah, cableties! Ik d8 meer aan boutjes en schroefjes maar zo kan het natuurlijk ook.

Ok, bedankt alle twee. En dan nu aan de slag!

Greetz, TransalpSE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2017 15:57 - 03 juni 2017 16:00 #5 door TransAlp.se
Beantwoord door TransAlp.se in topic TA600 PD06 osco...maar waar? - Klaar
...en klaar.

Het vaatje zit vast met een boutje precies achter de linker framebuis achter de motor. De osco beugel werd daarvoor afgeknipt vlak achter het eerste montagegat en 90°omgezet. Het 6mm gat boorde ik op tot 8mm. Onder de moer aan de achterkant zit een 12mm ring.

De clips voor de slang heb ik niet gebruikt. Reden: oude transalp, kettingrand moeilijk zo schoon te krijgen als nodig is om goed te blijven zitten. In plaats daarvan zit de slang om de 5cm vast met een cabletie door twee 3mm gaatjes. Ik koos voor geleiding van de slang aan de achterkant, buiten het zicht. Er is voldoende ruimte tot de band. Als je veel crosst of door modderpoelen rijd is dit waarschijnlijk geen optimale plaats.

De nippel die de ketting smeert plaatste ik zo dat deze met gemonteerde kettingrand precies midden boven de ketting zit. Aan de onderzijde zit nog 2cm slang waardoor deze precies boven de ketting hangt. Het bijgeleverde beugeltje gebruikte ik niet.

De extra lengte slang (let op: de slang mag niet ingekort worden) zit in een lus achter de osco vast met een cabletie aan de kabelboom die daar loopt. Niets van dat deel komt in de buurt van de ketting of de motor.

Na montage blijkt het geheel te werken als gepland, de ketting krijgt olie precies in het midden.


En, ja, poetsen komt later!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden