...en klaar.
Het vaatje zit vast met een boutje precies achter de linker framebuis achter de motor. De osco beugel werd daarvoor afgeknipt vlak achter het eerste montagegat en 90°omgezet. Het 6mm gat boorde ik op tot 8mm. Onder de moer aan de achterkant zit een 12mm ring.
De clips voor de slang heb ik niet gebruikt. Reden: oude transalp, kettingrand moeilijk zo schoon te krijgen als nodig is om goed te blijven zitten. In plaats daarvan zit de slang om de 5cm vast met een cabletie door twee 3mm gaatjes. Ik koos voor geleiding van de slang aan de achterkant, buiten het zicht. Er is voldoende ruimte tot de band. Als je veel crosst of door modderpoelen rijd is dit waarschijnlijk geen optimale plaats.
De nippel die de ketting smeert plaatste ik zo dat deze met gemonteerde kettingrand precies midden boven de ketting zit. Aan de onderzijde zit nog 2cm slang waardoor deze precies boven de ketting hangt. Het bijgeleverde beugeltje gebruikte ik niet.
De extra lengte slang (let op: de slang mag niet ingekort worden) zit in een lus achter de osco vast met een cabletie aan de kabelboom die daar loopt. Niets van dat deel komt in de buurt van de ketting of de motor.
Na montage blijkt het geheel te werken als gepland, de ketting krijgt olie precies in het midden.
En, ja, poetsen komt later!