Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een oordeel is makkelijk geveld. Dit vrouwtje dat zelf achter het stuur zit heeft al behoorlijk last van haar oren (constant piepje dat erger wordt door lawaai) Het resultaat van 35 jaar 'genieten' van windgeruis, turbulentie en illegale knalpijpen (dat laatste is uiteraard een eigen achteraf domme keus geweest) Maar wat wisten we vroeger van gehoorbescherming?Mijn bescheiden mening over turbulentie en windgeruis..............................KOOP EEN AUTO!!!!!!!!!
Als ik op de motor zit geniet ik van windgeruis en turbulentie want dat is een van de leuke dingen van motorrijden.
Er zijn ook automobilisten die graag windgeruis voelen maar geen motorrijbewijs hebben en die kopen een cabriolet.
En een oplossing om van windgeruis en turbulentie op de motor af te komen?????
Die bestaat niet!
Zit dan je helm wel goed of te ruim? Mijn wind scherm (helm) gaat automatisch dicht bij een bepaalde snelheid/wind.
Ik heb ook wel eens gedacht dat een helm ook dat meer of minder doet.
Heb ik liggen.Oplossing deels gevonden Een maat van mij heeft ook een TransAlp. Ik heb even zijn standaard ruitje op die van mij gezet en tadaaa... Bijna geen turbulentie meer, alleen windgeruis. Nu zoek ik alleen nog zo'n standaard ruitje (liefst tweedehands) want hij wilde z'n ruitje graag terug. Iemand een idee waar ik er een kan kopen?
Ik wil je niet ontmoedigen maar ook een stille helm zal je niet al veel verder helpen. Ik heb een Shuberth R1 (een van de stilste helmen) en zelfs met gehoorbescherming had ik nog steeds last van geruis om mijn hoofd...... Ook een hogere ruit of opzetflip up hielp nietvoldoende.Hoe ziet die standaard ruit eruit?
Moet ook nog eens een andere ruit hebben, kan ik zo'n standaard zoeken.
Wat ik wel weet is dat een goede helm ook wonderen doet, ik ga niet over één nacht ijs bij het kopen van een helm maar mijn huidige Nolan is op dat punt toch een ondoordachte aankoop.