Dop op je rechter radiateur eraf, dop van je reservoir eraf. Aan de linkerkant, onderaan zit de waterpomp. De schroef linksonder kan je eruit draaien om het koelsysteem leeg te laten lopen (zet er wel even een bakje onder) Reservoir kan je leegzuigen met je spuit.
Daarna spoelen, tuinslang erin en even lekker doorspoelen met schoon kraanwater. Uit laten lekken. Schroef bij de waterpomp er weer in draaien (met oude seal) en eventueel een flush doen. Na de flush weer leeg laten lopen en spoelen. Schroef bij de waterpomp erin, dit keer met een nieuwe seal.
Via de radiateur bijvullen tot het randje, dop erop. Reservoir vullen, dop erop. Schenk rustig, zodat je zo min mogelijk lucht in het systeem krijgt. Motor even rechtop en beide kanten schuin houden. Niveau bij de radiateur dop checken en eventueel bijvullen. Dan motor starten en rustig laten draaien, als de motor op temperatuur is (meter in het midden) geef je een paar keer gas tot 4000 toeren. Daarna zet je de motor uit en laat je hem helemaal(!) afkoelen.
Als de motor koud is, opnieuw niveau checken bij radiateur dop en koelvloeistof reservoir, waar nodig bijvullen. Check op lekkages.
Let op: NOOIT de radiateur dop eraf draaien bij een warme motor (staat veel druk op, en dat spul is heet!). Gebruik altijd een doek om je hand te beschermen.
Koelvloeistof verversen hoort iedere 36.000km of iedere 2 jaar gedaan te worden volgens het werkplaatshandboek.