Roest XL700

26 juli 2009 12:49 #1 door John
Roest XL700 werd gestart door John
Vraagje heeft iemand last van roest op zijn XL700, ik namelijk wel en motor is pas 4 weken oud. ben terug geweest naar de dealer en die zei dat het normaal was. Ik zij natuurlijk dat ik hier niet mee akkoord ging dat ik mijn motor na 4 weken al moest laten bijwerken. Nou blijkt dat mijn motor in spanje is gebouwt en dat de transalp's daar van daan die problemen dus hebben ben dan ook van plan om hem weer weg te doen, wat ik toch wel jammer vindt want hij bevalt voor de rest prima.
 
Groet John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2009 13:07 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic Roest XL700
Wat roest er , boutjes , frame ?

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juli 2009 13:49 #3 door John
Beantwoord door John in topic Roest XL700

Wat roest er , boutjes , frame ?


beugeltjes waar raditeur aan ophangt beugeltjes waar kabelbomen doorheen gaan, ook diet plaat waar de veerpoten doorheen gaan boven en onderkant dus ja het zit wel aan het frame vast, dus eigenlijk ook op heel veel plaatsen waar boutjes op het frame vast zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2009 11:13 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Roest XL700
Hallo John,

Dit is zeker NIET normaal en dit MOET ook onder garantie door Honda worden verholpen. Via je dealer! Tenzij het aantoonbaar is dat de schade 'bewust' is toegebracht (...).

Ik kijk er overigens van op dat jouw dealer 'het normaal' vind dat dit soort problemen zich voordoen bij een splinternieuwe motorfiets.

Het is nml andersom: JOUW dealer zou zijn uiterste best moeten doen om de klacht (onder garantie!) te verhelpen. Uit eigen ervaring met een (toen nog in Italië gebouwde) 1997 Transalp 600 kan ik je garanderen dat Honda dergelijke klachten erg serieus oppakt.

Indien je er niet met je dealer uit komt (is je dealer wellicht TCN clubdealer of niet? - zie achterpagina van ons clubblad voor details) is het wellicht zaak om contact met Honda Nederland in Schiphol-Rijk op te nemen. 

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2009 11:33 #5 door John
Beantwoord door John in topic Roest XL700
Bedankt als ik er met mijn dealer niet uitkom neem ik contact op.
hij zij overegens dat het probleem vaker voorkomt maar honda geeft geen garantie op de lak.

GR John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 20:25 #6 door John
Beantwoord door John in topic Roest XL700

Bedankt als ik er met mijn dealer niet uitkom neem ik contact op.
hij zij overegens dat het probleem vaker voorkomt maar honda geeft geen garantie op de lak.

GR John


Nou ik ben er uitgekomen met mijn dealer kon hem weer ruilen voor mijn eigen motor, FZ1 ABS 2008  :) :) :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 22:22 - 29 juli 2009 05:22 #7 door John
Beantwoord door John in topic Roest XL700

Wat zocht je dan in hemelsnaam op een Alp??

Ik prijs de Africa Twin niet vaak aan; maar als je dan allroad wilt ervaren en je komt van een FZ1
koop dan een Twin.


Ik wou inderdaad een allroad en koos voor de Alp beviel ook erg goed alleen die roest, en ik ga me nu orientere wat ik nu wil rijden.

gr john

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 10:27 #8 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Roest XL700
Ik heb het ook gehad maar dan met een 600 uit 97,de motor was echter al uit de garantie.Ook oa de kroonplaat ging spontaan roesten, heb dit toen besproken met de dealer en zijn met de volgende oplossing gekomen een derde heb ik zelf moeten betalen een derde heeft de dealer moeten betalen en een derde heeft Honda voor zijn rekening genomen.De motor dealer in Stadskanaal heeft het goed opgelost vind ik zelf.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 21:09 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Roest XL700

Ik heb het ook gehad maar dan met een 600 uit 97,de motor was echter al uit de garantie.Ook oa de kroonplaat ging spontaan roesten, heb dit toen besproken met de dealer en zijn met de volgende oplossing gekomen een derde heb ik zelf moeten betalen een derde heeft de dealer moeten betalen en een derde heeft Honda voor zijn rekening genomen.De motor dealer in Stadskanaal heeft het goed opgelost vind ik zelf.


Ik had exact hetzelfde met mijn '97 600 Alp, en idd ook prima door de Honda dealer onder garantie opgelost! Dat Honda dus geen lakgarantie geeft, is klinkklare onzin van je dealer.

John: wat jij nodig hebt is geen andere motor, maar een andere dealer. Jouw 'wanna-bee' dealer zal je bij je Yamaha bij gelegenheid wederom proberen te bedonderen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2009 00:24 #10 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Roest XL700

, en ik ga me nu orientere wat ik nu wil rijden.

gr john


Ik denk dat John een KTM 990 Adventure met ABS zoekt als vervanging voor z'n FZ1 8)  Ligt wat meer in de lijn van z'n FZ en is ook iets corrosiebestendiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2009 22:33 #11 door John
Beantwoord door John in topic Roest XL700

Ik denk dat John een KTM 990 Adventure met ABS zoekt als vervanging voor z'n FZ1 8)  Ligt wat meer in de lijn van z'n FZ en is ook iets corrosiebestendiger.


Ja helemaal mee eens, ik heb al eens een 950 SM gehad. Dus inderdaad de KTM 990 Adventure is een logisch vervolg.


Gr John

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2009 01:11 #12 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Roest XL700
Ik denk nu dat John een beetje zoekende is  ::)

950SM -> FZ1 -> XL700 ->  ???

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2009 11:40 #13 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Roest XL700
Mooi zeg!  :P

Trouwens, wat is dat witte ding op drie wielen :-X.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 aug 2009 14:11 #14 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Roest XL700
ik was ontzettend kwaad geworden  een 4 weken oude motor ....
Had de importeur ook even gecontacteerd ......

Maar die dealer zou voor mij exit zijn geweest......


Het valt me wel op dat de meeste merken problemen hebben met roest....
schandelijk omdat ze dat in eigen beheer zelf goed kunnen voorkomen , bij een ingekocht component kan men zeggen dat ze daar onvoldoende grip op hebben.....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2009 13:17 #15 door Bikervirus
Beantwoord door Bikervirus in topic Roest XL700
Ben reeds in bezit van xl700 sinds februari 2008.Na grondige controle,inclusief demontage alle panelen,kan ik bevestigen dat er nergens roestvorming is.Noch aan kader,wielen of spaken,balhoofdgedeelte,voorbochten,katalysator of andere onderdelen.
Zou er sprake zijn van bepaalde serie die slechter behandeld zou zijn tegen roest?
Hopelijk blijft dit bij enkele sporadische gevallen,en doet Honda er het beste aan om dit te regelen.
Dit is reeds m'n 6 de Honda.Honda Belgie is steeds correct geweest qua garantie!
Hangt trouwens ook af van goodwill dealer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2009 23:49 #16 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Roest XL700
Roest op een motor na vier weken? Bij welke dealer ben je langs gegaan? *knort iets over Amsterdam...* ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2009 10:39 #17 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Roest XL700


ik hoor veel te vaak bij diverse merken  dat roest echt een probleem is.
hele jonge motoren die na enkele maanden ,zelf als ze geen pekel te zien krijgen......
Dealers en importeurs die van alles verzinnen om vooral niks of zo weinig mogelijk te doen........

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 14:10 #18 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Roest XL700
Wat een bull shit! motor mag niet roesten, gewoon garantie Honda. Had zelf een dun plekje bij mijn zadel aan de onderzijde bij de rand, zag het stof er doorheen komen van het zadel dekje, klein plekje van halve cm of zoiets, gwoon een nieuw zadel gekregen. gewoon naar een goeie dealer gaan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 14:15 #19 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic Roest XL700

Wat een bull shit! motor mag niet roesten, gewoon garantie Honda. Had zelf een dun plekje bij mijn zadel aan de onderzijde bij de rand, zag het stof er doorheen komen van het zadel dekje, klein plekje van halve cm of zoiets, gwoon een nieuw zadel gekregen. gewoon naar een goeie dealer gaan!


Je heb gelijk dat het gewoon opgelost moet worden,, maar ik zie nu dingen stuk gaan en roesten die een aantal jaar
eigenlijk niet voor komen......
En de houding van een aantal dealers daar kunnen we topics mee vullen,, er is echt een omslag ...

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2009 18:26 #20 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Roest XL700
gewoon honda zelf bellen, of ga eens langs bij motorplanet almere. Vragfen naar kees van wijngaard doet de garantie claims, zeg maar dat ik hun aangeraden heb lopen ze ook weer een stapje harder ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.245 seconden