Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken

25 juli 2017 14:50 #1 door Trigger
Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken werd gestart door Trigger
Naar aanleiding van dit topic:

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=15517.0;topicseen

waarin iemand zijn zadel in Didam heeft laten aanpakken, heb ik de beste man ook even gebeld.
De kosten zijn inderdaad heel redelijk, maar ik heb niet het originele zadel dat de persoon in het topic heeft. Wat foto's van mijn eigen zadel zijn bijgevoegd.

Los van het feit dat de naden aan de voorkant stuk aan het gaan zijn (en dat is waarschijnlijk al eventjes aan de gang) heb ik het idee dat het middenstuk behoorlijk afgeplat is. Ik heb niet zo'n beste onderrug en dat merk ik dan ook bij lange ritten, stijve kont en vaak een vermoeide onderrug.

Kan iemand mij vertellen wat voor zadel dit is, en of dit nog in redelijke staat is?
Er staat een Corbin zadel te koop hier op het forum, en dat lijkt me wel wat, maar de prijs is wel wat hoger dan ik hiervoor hoopte uit te geven, dus ik onderzoek eerst andere mogelijkheden, ik maak tenslotte heel wat kilometers op de Alp.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2017 14:53 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken
Je kunt hem vragen om het gewoon aan te passen naar je eigen voorkeur.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

25 juli 2017 14:56 #3 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken

Je kunt hem vragen om het gewoon aan te passen naar je eigen voorkeur.

Ja, maar ik heb er geen verstand van, dus ik weet niet waar ik om moet vragen :D.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

25 juli 2017 16:48 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken
Corbin zadels zijn duur en zouden wel een goede zit geven. Gewoon vragen of je het zadel mag uitproberen. In noodval heb ik een origineel zadel voor jouw Alp als Reserve liggen zou je als voorbeeld mogen lenen.

25 juli 2017 16:58 #5 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken
Een zadel is nogal persoonlijk. Hard, zacht, breed, smal, hoog, laag - er zijn heel veel variaties. Let ook op het hoogteverschil tussen
- zadel en stuur (lichaamslengte)
- zadel en steppies (beenlengte)

Een Corbin zadel is mooi, maar het is geen maatwerk.
Als je een gevoelige rug hebt en veel kms maakt dan zou ik zeggen: vraag het aan iemand die iets voor jou op maat kan maken. Kost wat maar dan heb je ook wat. Ik weet wel een adres (nee, ik heb geen aandelen).

Een hele leuke site is: cycle-ergo.com
Daar kun je je motorfiets en je eigen maten invoeren en dan zien hoe dat uitwerkt op je zithouding.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

25 juli 2017 20:59 #6 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken

Ja, maar ik heb er geen verstand van, dus ik weet niet waar ik om moet vragen :D.

Die man in Didam heeft veel ervaring, ik zou in samenspraak met hem het zadel in orde laten maken en kijk dan hoe het gaat. De tarieven van hem zijn zo redelijk dat je die gok zeker kunt wagen lijkt me. Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

25 juli 2017 21:20 #7 door Leon_brown
Beantwoord door Leon_brown in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken

Die man in Didam heeft veel ervaring

Sterker nog, hij vertelde me dat ie orthopeed van beroep is geweest. Die weet dus wel hoe en wat.
Dat Corbin zadel had ik ook gezien maar vond ik ook prijzig en er zitten volgens de advertentie (lichte) beschadigingen op.
Ook is zo'n zadel (volgens mij) een stuk lager dan het origineel. Wat in mijn geval een nadeel was.

25 juli 2017 22:50 #8 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Transalp XL600V / PD06 zadel aanpakken
Heb het corbinzadel waar het Over gaat zelf gezien en vind het nog een mooi zadel maar dat is iets tussen koper en verkoper.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden