Verbruik Transalp?

28 juli 2009 12:05 #1 door Wolfje
Verbruik Transalp? werd gestart door Wolfje
Ik ben benieuwd wat jullie verbruik is van jullie transalp.

Mijn is uit '99 en met sportief gebruik en aardig wat offroad ligt die op 21,5km / L wat ik erg netjes vind :)

Hoe zit dat bij jullie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 10:00 #2 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Verbruik Transalp?
Hoi,

Mijne schommelt naargelang mijn rijstijl (zoals bij iedereen het geval zal zijn neem ik).

Als ik op de snelweg een kruissnelheid aanhou van 120-140 (eerder 140  C:-) ) dan zit ik onder de 20km/L.

Maar als ik gewoon secundaire banen rij en niet langdurig boven de 5,5K rpm uitkom, dan zit ik altijd rond de 20km/L of lager verbruik :).

Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2009 19:43 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Verbruik Transalp?
Bij flink offroad gebruik : 1:16

Bij normaal gebruik (veel optrekken/stoppen): 1:18

Bij zeer rustig rijden(echt toergedrag): 1:19,5

Maar als 1:20 heb ik nooit gehaald.

Waarschijnlijk zal hij zuiniger rijden als ik de olieschrapers zou vervangen; de achterste cylinder verbruikt nl. olie. Ik moet om de 1500km ongeveer een liter olie bijgooien. Ondanks dat rookt hij totaal niet.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 21:32 #4 door Elie
Beantwoord door Elie in topic Verbruik Transalp?
Mijn transalp uit '92 met 60000km verbruikt tussen de 4 en de 4.5L Ik moet wel zeggen ben een rustige bestuurder.Ga zelden boven de 4000tr/min en rij nooit sneller als 100/h.

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 22:35 #5 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Verbruik Transalp?
Hoi Elie.

Heeft dat een specifieke reden of oorzaak dat je zo rustig rijdt?

Ik beschouw mezelf ook als een rustige bestuurder, maar zit toch veelvuldig hoger in de toeren en de snelheid. Ook toen ik nog Alp reed (10 jaar geleden).

Begrijp me goed: ik veroordeel je rijgedrag niet, maar ik vind het wel opvallend.

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2009 13:03 #6 door Crazy_iwan
Beantwoord door Crazy_iwan in topic Verbruik Transalp?
Ik heb een transalp uit 89 en hetgeen wat mij opvalt is dat hij bij hogere toeren, wat hij nodig heeft als je 140 op de autobahn rijd veel meer verbruikt dan wanneer ik binnendoor rijd hier bij mij in de buurt. Op de autobahn kwam ik in de buurt van 200 kilometer op een tank en hier in de buurt haal ik ongeveer 250 kilometer. Als ik het goed heb haal ik deze cijvers op ongeveer 16 liter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2009 13:31 #7 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verbruik Transalp?
Hallo,
Gisteren samen met Herbert op onze alpen en vrienden met een TDM900 een rondje ijsselmeer gedaan. Onze transalpen '99 en '98 hebben 1;23 (zonder koffers) en 1;20.5 (met koffers) verbruikt.
We hebben afwisselend vlot (130 km) en toerischtisch gereden. Valt ons erg mee.
Gr. Herbert en Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 23:28 #8 door Elie
Beantwoord door Elie in topic Verbruik Transalp?

Hoi Elie.

Heeft dat een specifieke reden of oorzaak dat je zo rustig rijdt?

Ik beschouw mezelf ook als een rustige bestuurder, maar zit toch veelvuldig hoger in de toeren en de snelheid. Ook toen ik nog Alp reed (10 jaar geleden).

Begrijp me goed: ik veroordeel je rijgedrag niet, maar ik vind het wel opvallend.


Hoi Bono,

Sorry voor het late antwdn! Het heeft op zich geen echte reden, tenzij dan mijn alpje een beetje ontzien! OK, mss wil ik hem te veel sparen en boet ik in op het rijplezier? Ik schakel rustig om de koppeling en de versnellingsbak te ontzien. En de 4000/min vind ik persoonlijk genoeg. In het begin reed ik rond de 3000, maar na wat geexperimenteerwerk i.v.m. verbruik ga ik nu tot 4000/min omdat het beter voelt en het scheelt niet in verbruik. En het woord nooit was beter vervangen geweest door zelden;) Meestal rijd ik tegen de 100/h. Maar als je met een groepje gaat cruisen en ze drijven het tempo wat op dan kun je maar beter volgen. Ik doe er wel alles aan om zoveel mogelijk gezien te worden maar ben er me toch van bewust dat je op je bike al snel over het hoofd gezien wordt! Heb met de auto al eens een ferme klapper gemaakt en weet ondertussen al wat snelheid allemaal kan aanrichten! Ben sindsdien mss te veel bezig met allerlei risico's die aanleiding geven tot een ongeval. Kortom wil ik graag het zuinigste rendement halen uit mijn alpje;)

Groeten Elie

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2010 20:00 #9 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Verbruik Transalp?
Mijn rijstijl is te vergelijken met die van Elie. Als ik alleen rij dan zit ik rond de 1:20. Met mijn vrouw achterop doe ik net iets rustiger. Afgelopen weekend met vrouw achterop door de Betuwe gereden. Dat was goed voor 280 Km, met een verbruik van 1:23.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2010 20:28 #10 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Verbruik Transalp?
Mijn TA uit 97 , Veel op de grote weg en stad rijd zo'n 270 Km op een volle tank
ongeveer 1 op 20 dus.
Ik rij niet echt rustig 120 a 130 Km/ph en in de stad wil ik zo snel mogelijk weg bij de verkeerslichten...

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2010 20:33 #11 door Rendier
Beantwoord door Rendier in topic Verbruik Transalp?
Doorsnee bij ijn rijstijl rond de 1:23, met de volle kofferset loopt dat terug naar 1:19/20 De wind weerstand telt dus duidelijk mee.
Zonder de topkoffer die er altijd op zit zou er zelfs 1:25 haalbaar zijn. Als ik ook nog wat kilo's afval wordt het misschien nog mooier, maar dan komt het risico dat ik er zelf afval!! ;D

Een rendier hoeft niet altijd te rennen maar krijgt wel elk jaar een nieuw gewei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2010 22:11 #12 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Verbruik Transalp?
Afijn, bijna een jaar geleden gestart maar wel leuk om er mee door te gaan. ;D

Als we toch bezig zijn. Onze 97 en 98 haalde door vrouwlief 1:21, door mij 1:17, gemiddeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2010 23:21 #13 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verbruik Transalp?
Zonder koffers 1:23 met koffers 1:21,4
met een '99 transalp met 8300km, ja echt, op de teller
Erruug netjes...de transalp valt me zoo mee :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2010 07:30 #14 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Verbruik Transalp?

Zonder koffers 1:23 met koffers 1:21,4
met een '99 transalp met 8300km, ja echt, op de teller
Erruug netjes...de transalp valt me zoo mee :)


Heb je ook een diesel Alp?
Nee hoor, maar wat een verschillen he..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2010 13:13 #15 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Verbruik Transalp?
Ben ibv een ALP uit 2005 met 20.000 op de teller. Dit fietsje heeft nooit zuiniger gereden dan 1 op 18, wel minder, tot zelfs 1 op 11 met de koude en handvatverwarming aan.  :o ( toen stond ik dus ook met lege tank want daar rekende ik niet op)
Mijn vorige ALP liep moeiteloos 1 op 20 tot 1 op 23 ( uit 2000)
er zit wel een koffer achterop en rij voornamelijk stadsverkeer

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2010 12:58 #16 door waver
Beantwoord door waver in topic Verbruik Transalp?
Mijn TA XLV650 uit 2001 met topkoffer en verhoogde ruit verbruik tussen de 1:17 en 1:20. Hoe rustiger ik rij hoe zuiger. Maar dat lijkt me logisch. Heb ergens op een site gelzen dat je je motot zuiniger kunt krijgen door de katalysator er af halen en andere naalden in je carburateurs te doen. Dan schijn je ergens op 1:25 uit te komen.
Stond ergens op een engelse site. ff googelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2010 14:59 #17 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Verbruik Transalp?
Verbruik? Geen idee....

Ik rij altijd op de dagteller, tanken en weer op nul. Bij 200 km weer tanken. Zo rijd ik de tank nooit leeg en komt eventueel bezinksel niet in de motor. Laatste keer tanken was na zo'n 215 km en er ging voor ruim € 16,00 in. Wat een liter peut kost heb ik ook geen idee van moet ik bekennen.

Even gekeken, een liter is ongeveer €1,50 (beetje meer), dus zit ik rond de 1:20...

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2010 21:25 #18 door piet1961
Beantwoord door piet1961 in topic Verbruik Transalp?
Ik rij met een TA van 1991 met 72.000 km. Veel snelweg tussen de 110 en 120 km/uur met een rustige rijstijl en opschakelen tussen de 5000 en 6000 rpm. Op de snelweg ging ik altijd wat onderuit zitten om niet teveel wind te vangen (lengte 1.87 meter). Het gemiddelde verbruik was rond de 1 op 20. Ik heb nu een verstelbare spoiler van een Suzuki  op de ruit gezet. Hierdoor zit ik uit de wind als ik comfortabel rechtop zit. Verbruik is nu tussen de 1 op 16 en 1 op 18 afhankelijk van de sterkte van de wind.

Groet,

Piet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2010 08:59 #19 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verbruik Transalp?
Eergisteren toerritje gemaakt van totaal 220 kilometer over dijkjes en landweggetjes.
9 liter precies verbruikt.

Ons ben zuunig he

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2010 13:38 #20 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verbruik Transalp?

Ik rij met een TA van 1991 met 72.000 km. Veel snelweg tussen de 110 en 120 km/uur met een rustige rijstijl en opschakelen tussen de 5000 en 6000 rpm. Op de snelweg ging ik altijd wat onderuit zitten om niet teveel wind te vangen (lengte 1.87 meter). Het gemiddelde verbruik was rond de 1 op 20. Ik heb nu een verstelbare spoiler van een Suzuki  op de ruit gezet. Hierdoor zit ik uit de wind als ik comfortabel rechtop zit. Verbruik is nu tussen de 1 op 16 en 1 op 18 afhankelijk van de sterkte van de wind.

Groet,

Piet


Hallo, van welk type suzuki komt deze spoiler? Hoor graag van je

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden